صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: طی ۲ سال گذشته ۲۳ ایده استارت‌آپی از مجموع ۴۵ ایده استارت‌آپی در حوزه کسب و کار صنعتی در این استان پس از طی مراحل اجرا و جذب سرمایه‌گذار تجاری‌سازی شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر فرشچی‌طوسی در این‌باره افزود: این ایده‌های نوآورانه و فناورانه در صنایع و خوشه‌های صنعتی مختلف و در قالب رویداد‌های استارت‌آپی ارائه شده است. مسلماً رویداد‌های استارت‌آپی فرصتی را برای آشنایی صاحبان ایده با سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا آن‌ها را به هم متصل کند و زمینه تجاری‌سازی این ایده‌ها فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۱۵ رویداد استارت‌آپی با حمایت این شرکت و پارک علم و فناوری استان برگزار شد که در هر استارت‌آپ سه ایده برگزیده جوایز خود را دریافت کردند تا به مرحله تجاری سازی ورود کنند.



فرشچی افزود: امسال ۲ رویداد استارت‌آپی برگزار شده که نخستین رویداد با عنوان شیکاپ مربوط به خوشه کسب و کار پوشاک و دومین نیز مربوط به صنایع غذایی با عنوان فودکاپ است که در هفته جاری برگزار و چندین ایده از این رویداد‌ها استخراج شده و در مرحله جذب سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به جایگاه دیرینه و ممتاز خراسان رضوی در حوزه صنایع غذایی گفت: در هیچ استانی شهرکی مجزا و ویژه صنایع غذایی وجود ندارد، اما مشهد از شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی برخوردار است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.