صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اگر تصویر همیشگی نمایشگاه بین‌المللی مشهد را با سالن‌های وسیع، فضاسازی زیبا و حضور پرشور مردم در ذهن دارید، ششمین رویداد نمایشگاهی تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی، شما را خیلی ناامید خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، خبر برگزاری ششمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی نه‌فقط برای جامعه ورزشکاران مشهد بلکه برای همه مردم می‌توانست یک رویداد جذاب و هیجان‌انگیز باشد تا به‌موازات باشگاه‎داران و ورزشکاران، حتی خانواده‌های مشهدی هم بتوانند از دستاورد‌های تخصصی دنیای پرهیجان ورزش بازدید کنند. با این حال، اگر تصویر همیشگی نمایشگاه بین‌المللی مشهد را با سالن‌های وسیع، فضاسازی زیبا و حضور پرشور مردم در ذهن دارید، ششمین رویداد نمایشگاهی تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی، شما را هم خیلی ناامید خواهد کرد.

نمایشی دل‎گیر از دستاورد‌هایی درخشان

بنا بر اعلام سعید صیفی رئیس نمایشگاه بین‌المللی مشهد، رویداد نمایشگاهی تجهیزات ورزشی از تاریخ ۱۶ الی ۱۹ آذر ماه، همه‌روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است. البته نباید انتظار داشته باشید که همچون رویداد‌های دیگر، اینجا هم با غرفه‌های متنوع همیشگی روبه‌رو شوید. واگذاری سالن بزرگ فردوسی به یک همایش سازمانی و انتقال همه غرفه‌ها به سالن مفاخر، اولین غافلگیری جدی برای همه بازدیدکنندگان است، اما وقتی هم پا به سالن مفاخر بگذارید، به نظرتان می‌رسد که شاید این جابجایی خیلی هم نابجا نبوده، زیرا غرفه‌ها به حدی نامنظم و دست مسئولان آن‌ها به‌قدری خالی است که حتی فضای محدود سالن مفاخر نیز به‌طور کامل پر نشده است. اینجا اگر از حضور بخشنامه‌ای غرفه هیئت‌های ورزشی صرف‌نظر کنیم، چراغ نمایشگاه به همت تعداد بسیار محدودی از شرکت‌های تولید محصولات ورزشی روشن مانده که در زمینه چمن مصنوعی، فروش اقساطی تلفن همراه و وسایل باشگاهی فعالیت دارند.

«تعداد کل مشارکت‌کنندگان ششمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی،۳۰ شرکت متشکل از ۲۰ شرکت از استان و ۱۰ شرکت از سراسر کشور است که در فضایی به وسعت سه هزار مترمربع حضور پیدا کرده‌اند». این جملات رئیس نمایشگاه بین‌المللی مشهد، خود سند آشکار استقبال ضعیف تولیدکنندگان محصولات ورزشی و استقبال ضعیف‌تر مردم است، اما منصفانه باید ویژگی‌های مثبت نمایشگاه امسال را هم دید. چینش ناامیدکننده غرفه‌ها اگرچه باعث شده تا پررنگ‌ترین بخش نمایشگاه تخصصی ورزش، بخش «خالی» باشد و حتی در نورپردازی تالار‌ها نیز شاهد روشن‎بودن یکی در میان چراغ‎ها و فضایی چشمگیر هستیم، اما فعالیت برخی غرفه‌ها در حوزه ارائه محصولات ورزشی موردنیاز مربیان رشته‌های مختلف و همچنین پلتفرم مدیریت باشگاه فوتبال، نمونه بارز فعالیت چشمگیر، نوآورانه و مؤثر است.

مدیر یکی از این غرفه‌ها از استان اصفهان که با محوریت سامانه «فوتبالیت»، نرم‌افزار مدیریت باشگاه‌های فوتبال در نمایشگاه امسال فعالیت دارد، در گفتگو با شهرآرانیوز تصریح کرد که هم‌اکنون در کشور بالغ بر ۷۵ هزار بازیکن، ۶ باشگاه لیگ برتری و ۲۰۰ مدرسه فوتبال از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و بهره‌مندی از این پلتفرم می‌تواند برای یک مدرسه فوتبال ۲۰۰ نفره، بیش از ۵۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی اقتصادی به همراه بیاورد.

آن‌طور که صیفی تأکید کرد، مشارکت‌کنندگان ششمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی در سه حوزه تجهیزات و لوازم ورزشی، باشگاه‌ها، انجمن‌ها و هیئت‎های ورزشی فعالیت دارند. هم‌چنین سمینار آموزشی مدل‌های کسب‌وکار فری‎لنسری، سمینار آموزشی الگو‌های مدیریت نوین باشگاه‎داری در شرایط ناپایدار اقتصادی، سمینار آموزشی آشنایی با صنعت ورزش کودکان تا سالمندان و آیین تجلیل از ورزشکاران آینده‎ساز ورزش استان، از جمله رویداد‌هایی است که در حاشیه این نمایشگاه چهارروزه اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.