صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی احداث خط ۳ مترو را در اولویت پروژه‌ها برشمرد و گفت: امید است این پروژه با دیدگاه جهادی طی چندماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امروز، ۱۹ آذرماه، در مراسم بهره‌برداری نهایی از تقاطع چهارسطحی آزادگان  و ۶۰ پروژه عمرانی، ورزشی و زودبازده منطقه ۱۲ که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در قرارگاه خاتم دلسوزانه و دغدغه‌مندانه با نگاه اعتقادی و معنوی نسبت به اجرای این پروژه‌ها اقدام می‌کنند.

وی افزود: در انجام امور بین نگاه‌های مادی و معنوی تفاوت وجود دارد، نگاه مادی اهل حساب و کتاب سود و زیان است، اما وقتی نگاه اعتقادی وارد عرصه می‌شود مسائل مادی از اهمیت زیادی برخوردار نیست و آنچه مهم است تحقق اهداف معنوی در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم است، شاید مسائل مالی کم و زیاد شود، اما مانع از اجرای پروژه نمی‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما از این نگاه و ظرفیت معنوی و در عین حال فنی و اجرایی که در قرارگاه خاتم وجود دارد استفاده می‌کنیم و از طرفی نگاه خاصی که مشهد به عنوان جایگاه مضجع آقا امام رضا(ع) دارد این اقدامات مربوط به تمام مردم ایران است.

نظری احداث خط ۳ مترو را در اولویت پروژه‌ها برشمرد و گفت: امید است این پروژه با دیدگاه جهادی طی چندماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: علاوه بر پروژه‌های مشهد، خط اتصال صالح‌آباد به تربت‌جام که سال گذشته چالش ایجاد کرده بود، امروز آماده تزریق گاز است، می‌توان گفت در حوزه زمان و کیفیت اجرا رکورد زده شد درحالی که هنوز قرارداد آن امضا نشده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سایر پروژه‌های قرارگاه خاتم در سطح استان با سرعتی بیش از پیش انجام می‌شود و آن جایی که احساس شود گرهی افتاده و با شرایط عادی حل نمی‌شود اطمینان دارم با وجود این عزیزان رفع می‌شود.

ناپایداری انرژی در شرق کشور از مسائل مهم و خطرناک است

نظری با اشاره به ناپایداری انرژی در شرق کشور بیان کرد: ناپایداری انرژی در شرق کشور از مسائل مهم و خطرناک است. ناپایداری انرژی اعم از سوخت مایع و انتقال گاز است. برای خط کاوش، قرارگاه با شرکت نفت قراردادی منعقد کرده و عملیات اجرایی رسمی آن طی چندماه آینده در مشهد آغاز خواهد شد که در این مسیر طولانی صرفاً از طریق جاده مجبور به انتقال سوخت مایع نباشیم.

وی افزود: روزانه قریب به ۷ میلیون لیتر در سطح استان بنزین مصرف می‌شود که حمل و نقل جاده‌ای آن سخت و آسیب‌پذیر است. در آینده‌ای نه چندان دور می‌توان به صورت لوله‌ای سوخت را منتقل کرد. امیدوارم در سطح استان و مشهد شاهد نتیجه و بهره‌برداری پروژه‌ها باشیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: جمعیت رسمی و ساکن مشهد مقدس قریب به ۴ میلیون نفر است و علاوه بر زائران بدیهی است که در حوزه زیرساختی به طور مستمر مسائل را دنبال می‌کنیم.

نظری در نهایت خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و تنش‌های آبی، مسائل برق و شبکه برق مشهد و استان پروژه‌های مربوطه در دست اقدام است که قریب به ۳ همت منابع مالی نیاز دارد که اگر انجام نمی‌دادیم طی یک یا دو سال آینده برق مشهد با چالش جدی مواجه بود، پروژه‌های زیرساختی در حوزه آب، برق و گاز و... باید با توجه ویژ‌ه‌ای اجرا شود و علاوه‌بر منابع انسانی و مالی به سرعت عمل نیز احتیاج دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.