صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد مقدس در برنامه زنده تلویزیونی اشاره گفت: اولویت فعلی شهرداری مشهد، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد مقدس در برنامه زنده تلویزیونی اشاره در شبکه خراسان رضوی در رابطه با مهم‌ترین رویدادهای شهری از جمله بهره‌برداری از تقاطع چهارسطحی آزادگان با مردم مشهد مقدس گفت‌وگو کرد. 

شهردار مشهد گفت: تقاطع چهار سطحی آزادگان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های حمل‌ونقل شهری در شرق کشور است، تاثیر اجرای این پروژه در کاهش ترافیک بسیار بارز و مشخص است.

وی افزود: اراده شورای ششم شهر و مدیریت شهری براین بوده که ابتدا پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برساند زیرا این پروژه‌ها علاوه بر مزاحمتی که برای شهروندان ایجاد می‌کند چهره شهر را نیز نازیبا می‌کند، همچنین تأخیر در اجرای آن‌ها هزینه را افزایش می‌دهد.

شهردار مشهد با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها تقاطع چهار سطحی آزادگان بود که ازسال ۹۸ آغاز شده و بخش اصلی آن یکشنبه گذشته به بهره‌برداری رسید، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام دیگری نیز عملیات اجرایی آن‌ها تمام‌شده که طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسند، درمجموع طی این دوره پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح خلیج‌فارس، چپ‌گرد پیامبر اعظم(ص)، دوربرگردان تقاطع مصلی، پردیس بانوان وکیل‌آباد و کوهسنگی، مجموع آبی شهید قربانی و ...به بهره‌برداری رسید.

نگاه شهرداری مشهد توسعه شهر به سمت شرق با نگاه کارشناسی است

محمدرضا قلندرشریف گفت: درمجموع نگاه مدیریت شهری و مدیریت استان توسعه شهر به سمت شرق است، نگاه مدیریت شهری و مدیریت استان این است تا شهر با نگاهی کارشناسی به سمت شرق توسعه پیدا کند که هدف از آن رفع و کاهش مشکلات حاشیه شهر و جلوگیری از روند گسترش حاشیه شهر است که در همین راستا اجرای پروژه‌های محرک توسعه در این محدوده در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا پروژه احداث بوستان ۷۳ هکتاری کرامت را در محدوده شهرک شهید رجایی ماه گذشته کلنگ زنی کردیم که فاز اول این پروژه به‌سرعت در حال اجرا بوده و فاز دوم و سوم آن نیز پایان امسال آغاز خواهد شد و ازاین‌دست پروژه‌ها برای حاشیه شهر زیاد پیش‌بینی‌شده است.

شهردار مشهد مقدس در برنامه زنده تلویزیونی اشاره گفت: همچنین در همین مسیر در کنار پروژه‌های بزرگ پروژه‌های زودبازده نیز تعریف و اجراشده است؛ پروژه‌های زودبازده پروژه‌هایی است که به خواست مردم انجام می‌شود و امروز به مردم عزیز می‌گوییم خواستید و این پروژه‌ها انجام شد.

قلندرشریف گفت: اکنون در چهارچوب پروژه‌های زودبازده یک هزار پروژه تعریف و اجرا شده است و درمجموع دو هزارمیلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های زودبازده پیش‌بینی‌شده است.

تخفیفات مشوق‌های ساخت‌وساز به بیش از ۵۰ درصد هم می‌رسد 

شهردار مشهد گفت: با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، عملا پرونده تخفیفات ۲۵ درصدی تا پایان آذرماه بسته خواهد شد. بر مبنای مصوبه جدید شورای اسلامی شهر مشهد، تخفیفات پرداخت نقدی به صورت پلکانی از ابتدای دی‌ماه تا ۲۳ بهمن ماه به ۱۸درصد، از ۲۴بهمن تا ۱۷ اسفند به ۱۶ درصد و از ۱۸ اسفند تا پایان سال جاری به ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: بسته‌های تشویقی و طرح تخفیف ۲۵درصد ساخت‌وساز، فرصت بسیار مناسبی است که در اختیار شهروندان و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است و به مردم پیشنهاد می‌کنم که از این شرایط ویژه بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.

آغاز فعالیت دو گرمخانه با توجه به برودت هوا

شهردار مشهد گفت: برای شبهای سرد پیش رو دو گرمخانه خانه‌سبز و فجر فعال و آماده پذیرش بی‌سرپناهان با ظرفیت ۱۵۰ نفر است. گرمخانه خانه سبز از اوایل آذرماه به دلیل نوسانات جوی زودتر از فصل سرما فعال شده و درحال حاضر به همراه گرمخانه فجر از بی‌سرپناهان با یک وعده شام و صبحانه پذیرایی می‌شود.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده بی سرپناه در معابر شهری با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند.

فاز یک بوستان جهانشهر کلنگ‌زنی می‌شود

قلندرشریف گفت: با خروج پادگان از شهر ۱۲۴ هکتار بوستان جدید در چهار فاز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد که فاز یک به مساحت ۲۵ هکتار در محدوده خیابان فیاض‌بخش تا پایان سال کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: در کنار این دو پروژه بزرگ پروژه‌های پل سوم تقاطع روگذر خیام و پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده نیز در مرحله انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) قرار دارد و عملیات اجرایی این دو پروژه نیز امسال به روش سگمنتال مانند پروژه آزادگان شروع می‌شود.

شهردار مشهد گفت: این در حالی است که سه پروژه احداث بولوار ابوطالب شمالی، بولوار خیام شمالی و تقاطع غیرهمسطح شاهنامه نیز در حال انجام مطالعات است.

وی افزود: پروژه  دیگر در دست اقدام مدیریت شهری، پروژه اتصال میدان انقلاب به بولوار نماز است؛ در جریان این پروژه، برخی مشکلات با دو مالک بزرگ ضلع جنوبی پروژه وجود دارد که اکنون در حال رایزنی برای حل این مشکلات هستیم.

اجرای هزار پروژه‌ زودبازده با نیازسنجی از شهروندان 

محمدرضا قلندرشریف گفت: در کنار پروژه‌های بزرگ پروژه‌های زودبازده نیز تعریف و اجرا شده است؛ پروژه‌های زودبازده پروژه‌هایی است که به خواست مردم انجام می‌شود و امروز به مردم عزیز می‌گوییم خواستید و این پروژه‌ها انجام شد.

شهردار مشهد گفت: اکنون در چهارچوب پروژه‌های زودبازده هزار پروژه تعریف و اجرا شده است و درمجموع دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های زودبازده پیش‌بینی‌شده است.

عرضه کالاها ۵ تا ۲۵درصد زیرقیمت بازار در فروشگاه‌های شهرما | برگزاری رویداد چله بازار از ۲۷ آذرماه

شهردار مشهد مقدس گفت: در ۲۷ فروشگاه‌ دایر "شهرما" تمامی اقلام با حداقل ۵تا ۲۵درصد زیرقیمت مندرج روی کالا عرضه می‌شود. کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، کره، قند، شکر و تخم‌مرغ نیز با حداقل ۵درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

وی افزود: در حوزه بازارهای میوه‌وتره‌بار نیز درآینده نزدیک عرضه با قیمت میدان بار انجام می‌شود.

محمدرضا قلندرشریف گفت: در آستانه فرارسیدن شب یلدا به‌منظور تامین و عرضه میوه مورد نیاز مردم با قیمت مناسب، مدیریت شهری اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.  در همین راستا رویداد چله بازار از ۲۷ آذر تا اول دی ماه در چهار نقطه از سطح شهر برای عرضه مستقیم میوه، آجیل و خشکبار برگزار می‌شود.

شهردار مشهد گفت: اقدامات استقبال از بهار ۱۴۰۳ مدتی است آغاز شده که با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم و عمده اقدامات ما نیز از نیمه شعبان آغاز می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.