صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک رسانه انگلیسی گزارش داد که انگلیس به صورت مخفیانه دست کم ۵۰۰ نظامی را در پایگاهی در قبرس مستقر کرده که به نظر در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه تعبیر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، پیشتر انگلیس اعزام یکهزار نیرو به شرق مدیترانه را برای حمایت از اسرائیل تایید کرده بود، اما جزئیاتی در مورد اینکه این نیرو‌ها کجا مستقر شدند ارائه نکرد.

بر اساس این گزارش که در تارنمای «دیکلسیفایدیوکِی» (declassifieduk) منتشر شده است، جیمز هیپی که به عنوان وزیر برای نیرو‌های مسلح انگلیس خدمت می‌کند در نامه‌ای به نخست وزیر انگلیس تایید کرد که حدود ۵۰۰ نیرو به قبرس اعزام شدند. 

انگلیس دو پایگاه نظامی در قبرس دارد که به عنوان خاک این کشور در نظر گرفته می‌شود؛ داکیلیا در قسمت شرقی قبرس و آکراتاری در غرب این جزیره.


پایگاه نیروی هوایی آکراتاری بزرگتر است و همچنین شامل یک پایگاه مورد استفاده ارتش آمریکا می‌شود. این پایگاه نیروی هوایی انگلیس به عنوان یک منطقه برای عملیات بمباران در خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفته است.

نامه هیپی همچنین بیان می‌کند که نیرو‌های اضافی به مصر، اسرائیل و لبنان نیز اعزام شدند، اما از افشای تعداد آن‌ها به دلایل امنیتی خودداری کرد.

اعزام این نظامیان شمار نیرو‌های انگلیس در قبرس را به ۲ هزار و ۷۱۷ رساند که ۲۷۳ خدمه غیرنظامی اضافی هم در آنجا هستند. گفته می‌شود که ۱۲۹ نیروی دیگر آمریکایی نیز در پایگاه‌های انگلیس در قبرس مستقر می‌شوند، اما مشخص نیست که آیا این شمار در ماه‌های اخیر افزایش داشته است یا خیر.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.