صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شاخص اصلی تالار بورس توانست قله‌ای که ۶ ماه پیش از دست داده بود را دوباره به‌دست آورد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس که از ابتدای هفته جاری در روند صعودی نسبتاً شدیدی قرار گرفته، امروز با رشد اندکی مواجه شد و توانست با ثبت رشد ۴۲۱۹ واحدی به سطح ۲ میلیون و ۲۱۱ هزار واحد برسد.

شاخص کل هم وزن، اما مسیری متفاوت از شاخص کل بورس داشت و امروز بیش از ۱۷۰۰ واحد منفی شد. شاخص فرابورس نیز نزدیک به یک واحد منفی شد.

فولاد، فملی، پارسان، شتران و شبندر ۵ نماد با بیشترین تأثیر مثبت و نماد‌های رمپنا و اخابر ۲ نماد با بیشترین اثر منفی بر شاخص کل در طی معاملات روز جاری بودند.

از جمله دلایلی که می‌توان به رشد اخیر بورس اشاره کرد، می‌توان به رشد پیوسته دلار نیمایی تا کانال ۳۹هزار تومان را عنوان کرد که باعث شد سهام‌داران به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه پیش‌بینی سود سهام در سال آینده بر پایه این نرخ تعیین می‌شود.

در هفته جاری همچنین شاهد خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت و مختلط در بازار بودیم، اتفاقی که تا پیش از این روند آن متفاوت بود سرمایه‌ها جذب این صندوق‌ها شده بودند.

اکنون با خروج این سرمایه‌ها از صندوق‌ها، فعالان بازار سرمایه بیش از پیش در انتظار محرکی قوی برای رشد بازار هستند تا سرمایه خود را روانه سهم‌های مختلف بورسی و فرابورسی کنند.

به نظر می‌رسد اخبار مربوط به تجدید ارزیابی دارایی‌ها همچنان برای سهام‌داران جذاب است، اما ادامه پیدا کردن این روند، جذابیت این مولفه را نیز کم‌رنگ خواهد کرد.

هرچند بازار سهام تلاش دارد تا هفته پایانی پاییز را مثبت به پایان برساند، اما با روشن شدن چراغ قرمز بسیاری از سهم‌ها، به نظر می‌رسد فردا و در آخرین روز کاری پاییزی بورس، فروشندگان پرقدرت‌تر از خریداران در صحنه معاملات حاضر شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.