صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پیشامد و گسترش بیماری کرونا در کشور، نمایشی از ایثارگری عزیزان انقلابی را در برابر بینش جهانیان قرار داد.
به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد به دلیل برگزار نشدن نمازجمعه این هفته مشهد، در متنی که به عنوان خطبه مکتوب منتشر کرده آورده است:جهادگران عرصه‌های پزشکی و بهداشتی در ابعاد مختلف، در جبهه مبارزه با این ویروس خطرناک فراگیر فداکاری می‌کنند و با اخلاص، در درگاه خدا ارزشمندترین عبادات را در روز‌ها و شب‌های ماه رجب به‌جا می‌آورندکه امید است این عزیزان در تبار مخاطبان «این الرجبیون» قرار گیرند.

در ادامه این خطبه مکتوب آمده است؛ امروز متأسفانه فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و دینی جامعه به‌صورت منفعلانه، به تعطیلی کشیده شده است و مسئولان اداره این امور، مدیریت خود را با تعطیل کردن و دربستن‌های انفعالی اجرا کرده‌اند.

امام جمعه مشهد باانتقاد از عکس‌العمل مسئولان، بی‌تفاوتی و حذف صورت مساله در مدیریت‌های فرهنگی و اقتصادی کشوردرپی پیشامد و گسترش این بیماری، در این خطبه مکتوب افزوده است: بر اساس نظر متخصصان پزشکی و بهداشتی، مبدأ انتشار این ویروس، اجتماعات و ارتباطات اشخاص است، اما این به معنی توقف همه فعالیت‌های اجتماعی که مردم غیور و انقلابی ما را پای این نظام و انقلاب نگه می‌دارد نیست.

امام جمعه مشهد در ادامه این خطبه یادآور شده است؛ این قبیل برنامه‌ها را باید در قالب پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و پزشکی اجرا کرد و نمونه این فعالیت‌های هماهنگ، اجرای برنامه‌های حساب‌شده در مدیریت حرم مطهر و صحن‌های عتبه مقدسه امام هشتم (ع) است.

وی در ادامه آورده است: چه خوب است مدیران مسئول کشور نسبت به‌تمامی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی کشور از جهادگران مخلص جامعه پزشکی پیروی و مجاهدانه در احیای فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی فعالیت نمایند و الگویی برای تمام جوامع درگیر با این عارضه در جهان شوند.

امام جمعه مشهد همچنین در ادامه بااشاره به اینکه، نسل کشی مسلمانان هند طرحی آمریکایی است افزوده است:کشور هند که روزی الگوی استعمارستیزی با پیشوایی قهرمانی نامدار همچون گاندی بوده، اکنون میدان جولان توطئه شیطانی قرار گرفته و بازیچه اسلام‌ستیزی شیطان بزرگ قرار گرفته و کشتارگاه پیر و جوان و زن و کودک بی‌گناه مسلمان شده که مایه بسی تأسف است.
 
منبع:صداوسیما
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.