اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

۵۱ مبتلا به کرونا در مشهد/ آغاز اوج انتشار ویروس کرونا از دو روز گذشته در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۰۱۳۱
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
۵۱ مبتلا به کرونا در مشهد/ آغاز اوج انتشار ویروس کرونا از دو روز گذشته در خراسان رضوی
اوج انتشار ویروس کرونا از دو روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است و مردم بایدبرای شکستن چرخه انتقال ویروس از خانه بیرون نیایند.
به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون آزمایش ۸۹بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱نفر بیشترین تعداد مبتلایان را در استان دارد.

وی افزود: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۲۵مبتلا به ویروس کرونا بیشترین آمار را بعد از مشهد دارد و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت حیدریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: تا کنون یک هزار و ۲۱۰بیمار مبتلا به عفونت‌های تنفسی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده اند که ۴۷۶نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

دکتر انجیدنی افزود: ۶۱۸نفر از کل بیماران دچار سندرم حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه مربوط به سایر دانشگاه‌های مستقر در خراسان رضوی هستند.

وی تاکید کرد:هم‌اکنون بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شریعتی، امام رضا (ع) و اکبر مشهد بستری هستند به طوری که اکنون در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) هر کدام بیش از ۱۰۰بیمار تحت معالجه قرار دارند.

انجیدنی افزود: تعداد بیماران بدحال مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در حال افزایش است و اکنون ۸۰بیمار بد حال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت‌های تخصصی قرار دارند.

به گفته وی، شستن مرتب دستها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع‌ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی توصیه جدی در پیشگیری از این بیماری است.

تجهیز بیمارستان امام رضا مشهد به کیت‌های تشخیص
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: مبنای تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه و استان خراسان رضوی اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

حمیدرضا رحیمی در خصوص تغییرات جهشی در آمار‌های مبتلایان گفت: در ابتدا همه آزمایش‌های مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کشور از جمله استان خراسان رضوی به آزمایشگاه انستیتو پاستور در تهران ارسال می‌شد که به علت بالا بودن تعداد نمونه‌ها آمار با تاخیر اعلام می‌شد.

وی افزود: از یک هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به کیت تشخیص کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) شده است و چون انجام و اعلام آزمایش نمونه‌ها سرعت بیشتری گرفته است به یک باره شاهد افزایش آمار بوده‌ایم و هیچ عمد و ابهامی هم در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰تخت بیمارستانی در مشهد برای خدمات‌دهی به این بیماران آماده است که امکان افزایش آن به هزار تخت نیز  وجود دارد.
 
منبع:صداوسیما
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->