صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که انتظار ندارد که اسرائیل و حماس برای آزادی گروگان‌هایی که در غزه به‌سر می‌برند، به این زودی‌ها توافق کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی در سفر به میلواکی در ایالت ویسکانسین به خبرنگاران افزود که انتظاری وجود ندارد که به زودی توافق آزادی سایر اسرای اسرائیلی به دست آید، اما واشنگتن همچنان فشار می‌آورد.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ما در تلاش هستیم. تلاش‌ها برای آزادی اسرای اسرائیلی بیشتر در جریان است و بر اساس گزارش ها، انتظار می‌رود سران سازمان سیی آمریکا، موساد اسرائیل و نخست‌وزیر قطر با یکدیگر دیدار و درباره این موضوع گفتگو کنند.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پی فشار‌های جهانی برای توقف حمایت از رژیم اسرائیل و بمباران نوار غزه و کشتار فلسطینیان از سوی این رژیم، درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی جدید در شورای امنیت برای ایجاد آتش بس در غزه و پایان حملات رژیم اسرائیل گفت: ما به تعامل گسترده و سازنده ادامه می‌دهیم.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت جو بایدن که روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری به مناسبت پایان سال ۲۰۲۳ میلادی سخن می‌گفت، با برشمردن «اولویت‌های اصلی» آمریکا برای جنگ اسرائیل و غزه افزود: کمک به اسرائیل جهت "اطمینان از این امر که آنچه در ۷ اکتبر رخ داد هرگز تکرار نخواهد شد".

بلینکن ادعا کرد: آمریکا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که رای شورای امنیت سازمان ملل به ارسال کمک‌ها آسیبی نمی‌زند.

وزیر خارجه آمریکا در حالی که توضیح کمی ارائه داد، گفت که واشنگتن می‌خواهد مطمئن شود که یک قطعنامه تحویل کمک‌ها را پیچیده‌تر نمی‌کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.