به گزارش شهرآرانیوز، تغییرات برای مسافرانی که هر روز مترو سوار میشوند محسوس است. از ابتدای هفته برنامه نگه داشتن قطار در ایستگاههای مترو خط یک تغییر کرده است. قطارها کمی جلوتر از محدوده قبلی نگه میدارند تا تمام سه واگن خط یک کامل در ایستگاه توقف کند و مسافران جابه جا شوند. واگنها کمی خلوتتر از قبل شده است. بانوانی که از خط یک استفاده میکنند سر ذوق آمده اند. هر کدام از مسافران که وارد قطار میشوند با نگاهی توأم با تعجب و ذکر جملاتی این طور به تغییرات واکنش نشان میدهند: «چه عجب که واگن خلوت است.» یا «واگن به قطار اضافه کرده اند؟!» یا «چه خوب شده!»
روایت وقتی که قطار سه واگنه شد
ساعت ۱۸:۴۷ ایستگاه شریعتی محدوده توقف قطار به سمت وکیل آباد، تازه قطار رفته است. این را از روی چهاردقیقه زمان باقی مانده درج شده بر تابلو ایستگاه میتوان فهمید. با این حال تعداد مسافرانی که منتظر هستند درخور توجه است. به نحوی که صندلی برای نشستن وجود ندارد.
هنوز قطار وارد ایستگاه نشده است که جمعیتی از راهرو خط ۲ مترو وارد ایستگاه میشوند. جمعیت منتظر در ایستگاه به اندازهای است که چندباری سامانه پخش پیام ایستگاه، به مسافران تذکر میدهد: «مسافرین محترم؛ از لبه زرد سکو عبور نکنید.»، «مسافرین محترم برای تردد و سهولت در جابه جایی مسافران از تمام طول مسیر ایستگاه استفاده کنید.»
با همه این تذکرات بخش عمده مسافران در چند ردیف در محدودههای مشخص شده مقابل در قطار ایستاده اند. با ورود قطار بخشی از مسافران تلاش میکنند که به دومین واگن برسند. با ورود کامل قطار مسافران متوجه یک واگن دیگر میشوند. تعدادی از مسافران خودشان را به انتهای ایستگاه و واگن جدید میرسانند. بیشتر مسافران از سه واگنه شدن قطار تعجب میکند: یکی از بانوان میان سال با خطاب قرار دادن یکی از بانوان جوان میپرسد: شما هر روز سوار قطار میشوید؟ قطار را سه واگنه کرده اند؟
خانم جوان این طور پاسخ میدهد: من مسیر کارم اینجاست و هر روز سوار قطار میشوم. دو روز قبل هم وقتی سوار شدم متوجه شدم که قطار خیلی خلوتتر از قبل است، اما دقت نکردم که یک واگن جدید اضافه شده است.
یکی از مسافران به این جمع اضافه میشود و در توضیحاتی بیان میکند: مثل اینکه بعضی از قطارها را سه واگنه کرده اند.
سه واگنه شدن خط یک به طور آزمایشی
بهرام نکاحی، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد سه واگنه شدن خط یک قطار شهری مشهد را تأیید میکند. او میگوید که این اقدام در راستای پاسخگویی به خواسته مردمی برای افزایش ظرفیت قطار است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد در توضیحاتی جامعتر میگوید: پنج قطار در خط یک مشهد سه واگنه شده اند و در مسیر این خط، سیر میکنند. نکتهای که در این ارتباط باید اشاره کنیم این است که افزوده شدن این تعداد واگن به برخی از رامهای قطار در راستای تست زنی خط و کسب برآورد از کم وکیف خدمات ارائه شده با این واگنهای افزوده شده است.
۶۰ واگن باید افزوده شود
نکاحی نگاهی به تعداد واگنهای مورد نیاز خط یک دارد. او میگوید: طبق طرح مصوب، خط یک به صدوبیست واگن نیاز دارد که درحال حاضر ۶۰ واگن در مسیر خدمترسانی میکنند بنابراین باید شصت واگن به خط افزوده شود. امیدواریم این واگنها در آینده به خط یک اضافه شوند.
نکاحی در ادامه تأکید میکند: باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که افزوده شدن یک واگن به تعدادی از قطارها با هدف آماده سازی ناوگان و سنجش ظرفیتها برای افزوده شدن واگنها به این خط است. این اقدام را انجام دادیم تا به محض افزوده شدن واگنهای جدید بتوانیم به سرعت وارد خط کنیم و مردم بتوانند از آن بهرهمند شوند.