صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی گفت: کرونا برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های اینترنتی استان فاجعه به بار آورده و کسب و کار آن‌ها را کساد کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن هاشمی افزود: همه کسب و کار‌ها مانند زنجیره به یکدیگر متصل شده‌اند و تعطیلی صنوف یا کاهش خدمات آن‌ها به هیچ وجه خرید و فروش آنلاین یا کسب و کار مجازی را رونق نداده است.

 

وی اضافه کرد: شرکت‌های اینترنتی خدماتی در خراسان رضوی در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برند و فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند و عمده کارکنان آن‌ها نیز دورکاری انجام می‌دهند.

 

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی گفت: زمانی که سیستم پشتیبانی شرکت‌های اینترنتی دچار چالش شده و امکان نقل و انتقال کالا و خدمات وجود نداشته باشد در عمل کارکنان شرکت‌های اینترنتی بیکار می‌شوند.

 

هاشمی عمده ضرر ناشی از شیوع کرونا را متوجه شرکت‌های خدماتی حوزه گردشگری دانست و افزود: در روز‌هایی که هر ساله اوج کار شرکت‌های خدماتی اینترنتی و استارتاپ‌ها در حوزه گردشگری به ویژه شهر مشهد است به دلیل شیوع کرونا در عمل همه آن‌ها بیکار شده و در حال تعدیل نیرو هستند.

 

وی با تاکید بر فاجعه بار بودن کرونا برای استارتاپ‌ها گفت: هنوز آمار دقیقی از میزان ضرر این بیماری بر بدنه استارتاپ‌ها و شرکت‌های خدماتی اینترنتی استان در دسترس نیست، اما در شرایطی که واردات زیرساخت‌های تولید یک کالا متوقف می‌شود قیمت آن افزایش یافته و با تداوم آن، شرایط بسیار سخت‌تر می‌شود.

 

او ادامه داد: زمانی که زیرساخت‌های تولید یک کالا تامین نشود و بخش‌های زیرساختی قادر به فعالیت نباشند بخش‌های نرم افزاری و خدماتی نیز دچار مشکل می‌شوند و دورکاری کارکنان نیز در این زمینه رضایت بخش نخواهد بود.

 

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی گفت: هرچند دولت به تعویق انداختن بازپرداخت تسهیلات بانکی یا مواردی در حوزه مالیات ستانی برای صاحبان کسب و کار را در نظر گرفته، اما همه این‌ها در حد وعده است.

 

هاشمی افزود: هم اینک اغلب شرکت‌های خدماتی اینترنتی و استارتاپ‌ها برای پرداخت حقوق پایان سال کارکنان مانده‌اند و بهتر است در این شرایط، بانک‌ها تسهیلاتی را به شرکت‌های اقتصادی پرداخت کنند.

 

وی اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز باید تمهیدی بیندیشد که مسایل شرکت‌های اقتصادی را از لحاظ مالی حل کند.

 

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی گفت: لازم است در این شرایط از سوی حاکمیت ساختاری تعریف شود که بنگاه‌های اقتصادی بتوانند بحران ناشی از کرونا را طی یکی دو ماه پشت سر بگذارنند.

 

چهار هزار و ۲۰۰ بنگاه اقتصادی اینترنتی در خراسان رضوی نماد اعتماد الکترونیک دارند. همچنین دو هزار واحد صنفی رایانه‌ای و ۵۰۰ شرکت اقتصادی در این زمینه در استان فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.