خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امید بخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار
سرخط خبرها

تدابیر ویژه اصناف بازار مشهد برای مقابله با کرونا

  • کد خبر: ۲۰۹۴۵
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
  • ۱
تدابیر ویژه اصناف بازار مشهد برای مقابله با کرونا
رؤسای واحد‌های صنفی مشهد در گفتگو با شهرآرا از تدابیر ویژه بازار برای مقابله با کرونا می‌گویند
با افزایش شیوع کرونا، تلاش برای مهار این‌بیماری در بخش‌های مختلف افزایش یافته است. هرچند در روز‌های اخیر با دعوت شهروندان به ماندن در خانه، میزان مراجعات به واحد‌های صنفی کاهش یافته است، نیاز به خرید و دریافت برخی از کالا‌ها و خدمات سبب شده است همچنان بیشتر واحد‌های صنفی فعال باشند. براین‌اساس در راستای کاهش رفت‌و‌آمد‌ها در شهر، روز پنجشنبه، اتاق اصناف مشهد طی ابلاغیه‌ای به اتحادیه‌های صنفی تحت پوشش، بعضی اصناف را مکلف به تعطیلی موقت و برخی دیگر را ملزم به کاهش ساعات کاری ضمن رعایت پروتکل بهداشتی کرد. این آیین نامه برخی از واحد‌های صنفی مانند تالار‌های پذیرایی و ظروف کرایه، مشاوران املاک، نمایشگاه‌های اتومبیل و اتحادیه محصولات فرهنگی (رسته بازی‌های رایانه‌ای) را مشمول تعطیلی موقت کرده است. بعضی صنوف مانند آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و نیز مراکز فروش تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشمول کاهش ساعات کار و رعایت کامل پروتکل بهداشتی شدند. این ابلاغیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و نقره را هم مکلف به فعالیت در شیفت بعدازظهر با رعایت کامل پروتکل بهداشتی کرد. براساس بخش‌نامه، فعالیت اتحادیه چلوکباب، چلوخورشت، رستوران‌داران، کباب و حلیم‌پزان، اتحادیه فروشندگان آب‌میوه، فالوده و بستنی، اتحادیه سفره‌خانه‌های سنتی و فروشندگان فراورده‌های گوشتی، اغذیه، پیتزا و غذا‌های فانتزی بدون رعایت پروتکل بهداشتی، حق برگزاری مراسم‌ها را ندارند.
رئیس اتاق اصناف مشهد در گفتگو با شهرآرا ضمن تأیید کاهش ساعات کاری برخی از واحد‌های صنفی گفت: فعالیت برخی از واحد‌های صنفی، مانند تالارها، متوقف شده بود. در هفته جدید مقرر شد فعالیت واحد‌های صنفی املاک، فروش خودرو و گیم‌نت‌ها نیز متوقف شود. همچنین بقیه واحد‌های صنفی نیز میزان زمان ارائه خدمات را کاهش دهند.
محمود بنانژاد افزود: به عنوان مثال مقرر شده است ساعات فعالیت اتحادیه موبایل به ۱۲ تا ۱۹ و رایانه به ۱۰ تا ۱۸ تغییر کند. به احتمال زیاد ساعات فعالیت واحد‌های صنفی عرضه لوازم خانگی نیز در مشهد محدود خواهد شد. وی ادامه داد: از تمام واحد‌های صنفی درخواست کرده‌ایم فعالیت خود را به یک شفیت کاهش دهند، با‌این‌حال فعالیت واحد‌های صنفی‌ای که ارزاق عمومی شهروندان را عرضه می‌کنند، همچنان مانند گذشته ادامه خواهد داشت. با‌این‌حال به این واحد‌ها نیز تأکید شده است که مسائل بهداشتی را به دقت رعایت کنند و از شهروندان وجه نقد نگیرند. وی درخصوص ضرر و زیان واحد‌هایی که ساعات کاری آن‌ها کاهش می‌یابد، گفت: در صحبت‌هایی که با مسئولان استانی شده، مقرر شده است تمهیداتی برای جبران زیان این‌واحد‌ها در نظرگرفته شود. البته خوشبختانه در بخش مردمی نیز برخی از مدیران مجتمع‌های تجاری پای کار آمده‌اند و با تعویق دریافت اجاره‌بها سعی کرده‌اند مستأجران خود را یاری کنند.

تداوم فعالیت واحد‌های فروش پوشاک
عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان پوشاک مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه تاکنون اتاق اصناف ابلاغی به ما برای کاهش ساعت کاری نداده است، گفت: براین اساس در روز‌های آینده ساعت کاری نخواهیم داشت. جواد حسین پور افزود: بااین‌حال به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، امکان بررسی کاهش ساعات کاری وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان ساعت کاری واحد‌های فروش پوشاک را از ۱۰ تا ۲۱ قرار داد. وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از اعضای اتحادیه پوشاک‌فروشان در مشهد مستأجرند گفت: این‌مسئله کاهش ساعات کاری را تحت‌تأثیر قرار داده است. با‌این‌حال از آنجا که حفظ سلامت عمومی جامعه وظیفه همگانی است، ما در اتحادیه آمادگی لازم برای همکاری با مسئولان برای بررسی ساعات کاری را داریم. اما از طرفی انتظار می‌رود اقدامات حمایتی از اعضا نیز به اجرا درآید.

نمایشگاه‌های خودرو تعطیل شدند
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه از امروز تمام واحد‌های صنفی نمایشگاه اتومبیل تعطیل است گفت: درصورتی‌که یک واحد صنفی فروشگاه خود را باز کند، برای برخورد به اتاق اصناف معرفی می‌شود.
حمیدرضا حیدری افزود: اکنون بیش از ۷۰ درصد از واحد‌های صنفی فروش اتومبیل در مشهد مستأجرند و با توجه به خرید‌های سنگینی که در روز‌های گذشته داشته‌اند به طور حتم تعطیلی روز‌های آینده به ضرر آن‌هاست، ازاین‌رو انتظار می‌رود تا مسئولان برای جبران خسارات واحد‌ها تصمیم‌های مناسبی اتخاذ کنند. وی گفت: نگرانی از شیوع کرونا سبب تشدید رکود در بازار خودرو مشهد
شده است.

تعطیلی شیفت صبح طلافروشی‌ها
رئیس اتحادیه طلافروشان در گفتگو با شهرآرا گفت: طبق دستورالعمل استانداری که از طریق سازمان اصناف به اتحادیه طلافروشان ابلاغ شد، تمام واحد‌های طلافروشی در مشهد از شنبه، ۲۴ اسفندماه، تا پایان سال ۹۸ در شیفیت صبح تعطیل خواهند بود و فقط از ساعت ۱۷ تا ۲۱ شب، با رعایت نکات بهداشتی، اجازه ارائه خدمات مربوط را به همشهریان خواهند داشت. باقر معبودی‌نژاد با بیان اینکه تعیین محدودیت ساعتی برای کار واحد‌های طلافروشی با مشورت اتحادیه صورت گرفته است گفت: پیشنهاد اتحادیه تعطیلی چند‌روزه واحد‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا و سلامت شهروندان بود و جمع‌بندی نهایی تعدیل ساعت کاری طلافروشان است و ما این بخش‌نامه را به صورت پیامکی به همه اعضای فعال خود ابلاغ کردیم. وی با اطمینان از رعایت این بخش‌نامه در طلافروشی‌ها بیان کرد: برای اجرای صحیح این‌طرح ۵۰ بازرس این اتحادیه از واحد‌های طلافروشی در مناطق مختلف مشهد بازرسی به عمل خواهند آورد.

گیم‌نت‌هایی که به ظاهر تعطیل‌اند
رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد نیز گفت: در خصوص بازی‌های گیم‌نتی و تفریحی در شهربازی‌ها از ۱۴ اسفندماه به همه واحد‌های صنفی اعلام کرده‌ایم که فعالیت خود را تعطیل کنند و از هفته گذشته بازرسی‌های مختلفی برای برخورد با متخلفان در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به دستور معاون دادستان، در‌صورتی‌که گیم‌نت‌ها و مراکز تفریحی این‌بخش‌نامه را رعایت نکنند، بدون هیچ ملاحظه یا اخطار قبلی پلمب خواهند شد. مرتضی اسکافی اظهار کرد: از هفته گذشته و با شروع گشت‌های اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی در شهر مشهد بالغ بر ۸۰ واحد صنفی اخطاریه و تذکر کتبی دریافت کرده‌اند، اما متأسفانه برخی مراکز با اینکه فعالیت می‌کنند، کرکره مغازه خود را پایین می‌کشند تا واحد در ظاهر تعطیل جلوه کند که باتوجه به گزارش‌های مردمی با این‌مراکز برخورد جدی خواهد شد. روز گذشته ۱۲ گیم نت پلمب شد.

کاهش ساعات کاری آرایشگران
رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه مشهد گفت: طبق بخش‌نامه اتاق اصناف به اتحادیه آرایشگران مردانه و ابلاغ آن به واحد‌های صنفی از تمام آرایشگران درخواست شده است که زمان ارائه خدمات اصلاح را به میزان شایان توجهی کم و با توجه به شلوغی آرایشگاه‌ها در روز‌های پایانی سال از تجمع در واحد صنفی خودداری کنند و افراد با وقت قبلی به این واحد‌ها بیایند تا از شیوع ویروس جلوگیری شود. حمید دولابی با بیان اینکه بخش‌نامه‌ای برای تعطیلی یا تعیین ساعت مشخص کار آرایشگران به اتحادیه ابلاغ نشده است بیان کرد: تغییر ساعت کاری بر عهده خود آرایشگران است و تأکید خاصی بر آن نشده است، اما خوشبختانه، چون آرایشگران به‌طور مستقیم با افراد در ارتباط‌اند، بیشتر از گذشته نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند و بازرسان اتحادیه در روز‌های پایانی سال با برنامه‌ریزی گشت‌های متوالی رعایت این‌نکات را بررسی خواهند کرد.

برخورد با مشاوران املاک متخلف
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: طی بخش‌نامه‌ای که روز چهارشنبه به اتحادیه مشاوران املاک ابلاغ شد ۴ صنف در شهر مشهد براساس دستور فرماندار محترم مشمول تعطیلی موقت شده‌اند که مشاوران املاک یکی از این ۴ صنف هستند. علی‌اصغر مرادزاده با اشاره به اهتمام این اتحادیه به نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف در روز‌های پایانی سال گفت: از روز چهارشنبه با ارسال پیامک‌های متعدد به واحد‌های املاکی در شهر مشهد این‌موضوع را اطلاع‌رسانی کردیم و بسیاری از واحد‌ها با نصب بنر روی مغازه خود این‌مسئله را در معرض دید شهروندان قرار دادند تا صنف مشاوران املاک به نوبه خود با شیوع بیشتر بیماری کرونا در روز‌های اخیر مقابله کند. وی افزود: بازرسان در روز‌های آتی این موارد را کنترل خواهند کرد و چنانچه واحدی از بخش‌نامه تبعیت نکند، طبق قانون با اخطاریه اتحادیه و پلمب واحد صنفی، ماده ۲۸ اعمال خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
1
ساعت کاری صنف پوشاک در عید باید کم شود چون مردم برای خرید عید به پاساژ ها می روند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->