صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

چگونه اختلال در صدور کد دستوری بیمه را برطرف کنیم؟

  • کد خبر: ۲۰۳۶۲۱
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
رئیس اداره روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: سِرور‌ها و تعریف کد‌های دستوری این سامانه‌ها در حوزه اختیارات سازمان مرکزی تأمین اجتماعی کشور است و استان‌ها از جمله استان خراسان رضوی بهره بردار هستند و امکان ویرایش سامانه و اصلاح آن را ندارند.

شهرکی | شهرآرانیوز یکی از شهروندان درباره اختلال در کد دستوری بیمه تأمین اجتماعی در پیامکی نوشت: «از بیمه تأمین اجتماعی بپرسید چرا از طریق کد دستوری #۱۴۲۰*۴* با سیم کارت ایرانسل دیگر نمی‌توانیم آخرین سابقه بیمه و استحقاق درمان را دریافت کنیم؟ لطفا صدای مردم! این موضوع را پیگیری کند.»

در پی درخواست این شهروند، رئیس اداره روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی به شهرآرا می‌گوید: سِرور‌ها و تعریف کد‌های دستوری این سامانه‌ها در حوزه اختیارات سازمان مرکزی تأمین اجتماعی کشور است و استان‌ها از جمله استان خراسان رضوی بهره بردار هستند و امکان ویرایش سامانه و اصلاح آن را ندارند.

سید حسن خدادادیان حسینی با تأیید پیام شهروند می‌افزاید: به سبب مشکلات احتمالی سِروری، کد دستوری #۱۴۲۰*۴* برای اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول و دیگر موارد به صورت موقت، قطع است و برای هیچ اپراتوری جواب نمی‌دهد. این موضوع در حال بررسی است و امکان برقراری مجدد این کد در آینده و پس از رفع مشکل وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه درگاه‌های مختلفی برای مشاهده جزئیات استحقاق درمان یا بازنشستگان و اعضای خانواده شان که زیر پوشش این بیمه هستند وجود دارد، می‌افزاید: سامانه Es.tamin.ir (سایت خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی) و تلفن گویای ۱۴۲۰ به صورت شبانه روزی پاسخگوی بیمه شدگان است. همچنین از طریق نرم افزار my.tamin (تأمین اجتماعی من) نیز می‌توان موارد درخواستی و مورد نیاز در زمینه بیمه تأمین اجتماعی را پیگیری کرد.

خدادادیان حسینی در ادامه در مورد روش شماره گیری نیز توضیح می‌دهد: شماره گیری ۱۴۲۰ به این ترتیب است که شهروندان بعد از وارد کردن عدد ۳، در ادامه کد ملی را ثبت کنند و با این روش از استحقاق درمان خود مطلع شوند.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی توضیحی برای استعلام سوابق بیمه‌ای به صورت آنلاین ارائه می‌دهد: برای دریافت آخرین سابقه بیمه کد دستوری جواب نمی‌دهد و بیمه شدگان باید از طریق نرم افزار (تأمین اجتماعی من) و  سایت  Es.tamin.ir وارد شوند و پس از ثبت نام اولیه، سوابق بیمه پردازی خود را در قالب‌های مختلف از طریق منوی بیمه شدگان، خدمات سابقه و انتخاب گزینه‌های مربوط، مشاهده و دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه پیگیر رفع این اختلال هستیم و به سازمان مرکزی نیز اطلاع رسانی کرده ایم، می‌گوید: به بیمه شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی توصیه می‌شود به سایت خدمات غیرحضوری بیمه مراجعه و از خدمات این درگاه استفاده کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.