صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فعال امور زنان و خانواده گفت: روایت شهربانو می‌تواند بهترین مدل عملیاتی باشد که در جای جای کشور ما مورد بهره برداری قرار بگیرد و دیگر استان‌ها نیز با سبک و سیاق خود، آن را اجرا کنند.

لیلا لندی اصفهانی در گفتگو با شهربانو اظهار کرد: رویداد شهربانو، روایت بیش از یک قرن و یک کار زیر ساختی در حوزه‌ی بانوان است که شناسایی شده و بخش اعظم آن را بانوان تشکیل می‌دادند.

لندی اصفهانی بیان کرد: بیش از ۵ سال است سوژه‌هایی که در رویداد شهربانو توسط خبرنگاران معرفی شد طی جلسات متعدد، روایت چهره به چهره، تحقیق و جستجو، کتاب‌ها و تألیفات، این شناسایی‌ها انجام شده که از لحاظ علمی کاملا صحیح بوده و منجر به شبکه سازی شده است.

وی افزود: این شناسایی و شبکه سازی علاوه بر مرتبط سازی افراد مختلف به یکدیگر، باعث استعدادیابی و استعداد پروری می‌شود و فرآیندی استاد شاگردی را تعریف می‌کند.

لندی خاطرنشان کرد: بانوان هنرمند می‌توانند از دانسته‌های بایگانی و سوژه‌های این رویداد و تحقیق‌هایی که در خصوص زنان مشهدی صورت گرفته شبکه‌ای اطلاعاتی تهیه کنند و پیشکسوتان این حوزه‌ها را معرفی کنند.

عضو فعال دفتر امور بانوان شهرداری اصفهان با بیان این مطلب که با معرفی سوژه‌های شهربانو الگوسازی هم رخ می‌دهد ادامه داد: اگر به دختران و زنان امروزی بگوییم الگوی شما حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند ممکن است به دلیل مقام عصمتی که این بزرگواران دارند، نپذیرند.

اما با توجه به اینکه اکنون عصر رسانه است؛ وقتی شما با هنر، الگوسازی و روایت گری این موضوع را به تصویر می‌کشید، این دختر و زن امروزی ما که به دنبال الگوپذیری است، می‌پذیرد. همین امر هم باعث می‌شود که بانوان ما که خود از ارکان مهم و مؤثر خانواده و جامعه هستند، در این حیطه‌ها به یک مرجعیت علمی و عملی برسند.

لندی اصفهانی تصریح کرد: متأسفانه خیلی از بانوان با مدارک دانشگاهی در فرهنگ ایرانی-اسلامی داریم که به دلیل فاصله گیری از مباحث هویتی و روایت، از مسیر اصلی دور شدند؛ اما اینچنین فرایند‌ها و رویداد‌هایی از جنس شهربانو در شبکه سازی و مرتبط سازی الگو‌های صحیح موثر هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.