صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تائید مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی یکپارچه شهر مشهد و حومه، برای اولین بار در کشور گفت: بر اساس این طرح خط دو مترو در مسیر بلوار فکوری امتدادیافته و ۶ خط بی‌آرتی در شهر ایجاد خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی عطار زاده، با اشاره به برگزاری یک‌صد و نودمین جلسه شورای عالی ترافیک کشور در تهران، افزود: ازجمله دستور کار‌های این جلسه که به ریاست آقای جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، بررسی و تصویب مطالعات حمل‌ونقل همگانی یکپارچه شهر مشهد و حومه بود.

وی ادامه داد: این مطالعات در واقع نقشه راه مدیریت شهری برای توسعه کریدور‌های انبوه بر حمل‌ونقل عمومی است که در این جلسه، مطالعات حمل‌ونقل همگانی شهر مشهد به تصویب رسید و از این به بعد وارد فرایند تهیه طرح‌های اجرایی موردنیاز و پیاده‌سازی نتایج این مطالعات خواهیم شد.

مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مشهد اولین شهر ایران است که توانسته است مطالعات تفصیلی حمل‌ونقل همگانی را آماده و مصوبه آن را دریافت کند و از این نظر در میان همه کلان‌شهر‌های کشور پیشرو است.

عطار زاده تصریح کرد: بر اساس نتایج این مطالعات، ایجاد شش خط بی‌آرتی در سطح شهر و نحوه اتصال آن‌ها به چهار خط مترو به تصویب رسیده است.

وی گفت: همه خطوط ریلی مشهد که در مطالعات به آن اشاره‌شده بود، تائید گردید، ضمن اینکه توسعه خط ۲ مترو هم که در مطالعات تفصیلی آمده بود، در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور تصویب شده است، به بیانی دیگر خط ۲ مترو از ایستگاه شهرک سلامت به سمت بولوار فکوری و به‌منظور تحت پوشش قراردادن کاربری‌ها و مناطق مسکونی جنوب غربی شهر توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با تأکید بر ده‌ساله بودن این برنامه و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های پیش‌بینی‌شده در آن، از ماه‌های آینده، افزود: با تصویب مطالعات تفصیلی شهرداری مشهد، مدیریت شهری، بر روی اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌های پیش‌بینی‌شده دراین مطالعات تمرکز خواهد کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.