به گزارش شهرآرانیوز، خط ۴ مترو مشهد به طول ۱۷.۵کیلومتر بلوار را به خواجه ربیع (از شرق به شمال و برعکس) متصل میکند.
این خط از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سمت حرم مطهر از ضلع شمالی حرم عبور کرده و از بلوار مصلی به سمت شهرک شهید رجایی و جاده سرخس و بلوار در امتداد میدان شهید عباسپور طی مسیر خواهد کرد.
این خط پس از احداث و بهرهبرداری با عبور از نزدیکی حرم مطهر بهترین دسترسی به حرم مطهر را برای زائران و مجاوران فراهم خواهد آورد.
در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، عملیات حفاری خط ۴ آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.
عملیات حفاری خط۴ قطار شهری از ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به طول ۱۷.۵ کیلومتر با ۱۵ ایستگاه از انتهای مهر مادر تا شهرک شهید رجایی آغاز شده است. این خط قرار است در میدان شهدا به خطوط دو و سه متصل شود. هم اکنون عملیات حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد به طول ۳.۵ کیلومتر تا پل امام حسین(ع) انجام شده است و پیش بینی میشود تا ۱۴۰۳ عملیات حفاری این خط قطار شهری به میدان شهدا برسد.
آنچه باید از مسیر خط۴ قطار شهری مشهد بدانید
خط۴ یا خط نارنجی مترو مشهد به طول ۱۷.۵ کیلومتر در حال احداث است. این خط مترو از بلوار خواجهربیع شروع میشود که برای آن ۶ ایستگاه در نظر گرفته شده است.
خط ۴ مترو مشهد قرار است که ۶ ایستگاه داشته باشد که ۲ ایستگاه آن در شارستان و نزدیک به حرم جایگزینی شده است.
با افتتاح خط ۴ مترو مشهد بهترین دسترسی به حرم امام رضا (ع) متعلق به خط ۴ خواهد بود.
نقشه خطوط مترو مشهد
در همین حال، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی مشهد مقدس در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ از پایان عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری مشهد و ادامه حفاریهای خط ۴ این پروژه کلان شهری خبر داد.
مجید نژادحسین در حاشیه بازدید از خط ۴ قطار شهری مشهد به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در بازدیدی که امروز داشتیم، ۳.۵ کیلومتر از مسیر پیش بینی شده احداث خط ۴ قطار شهری مشهد حفاری شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی ادامه داد: در کنار حفاری این خط، تمرکز فعلی شورا بر اتمام خط ۳ قطار شهری است و بنا داریم عملیات حفاری این خط را تا اردیبهشت ۱۴۰۳ به پایان برسانیم.
نژادحسین افزود: از ۲۲ بهمن سال جاری، عملیات حفاری خط ۳ از مسیر امامت به سمت امیریه آغاز خواهد شد و همزمان، عملیات حفاری خط ۴ هم ادامه خواهد یافت و تصمیم ما بر سرعت دادن به پروژههای مختلف شهر در راستای ارائه خدمات به مردم است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی مشهد مقدس در ارتباط با هزینههای این پروژهها تصریح کرد: مبلغ ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای حفاری خط ۳ و ۷۰۰ میلیارد هم تاکنون برای حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد هزینه شده که هزینه حفاری خط ۳، معادل احداث ۳ تقاطع ۴ سطحیای است که مقابل دیدگان شهروندان قرار میگیرد. با این حال موظفیم تلاشهایی که برای رفاه مردم در عمق زمین در حال انجام است را بازگو کنیم.