صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

علاوه‌بر ۱۳۰ واگن، روزانه ۳۶ ایستگاه قطارشهری و نقاطی که شهروندان بیشترین تماس با آن‌ها را دارند نیز ضدعفونی و گندزایی می‌شود
به گزارش شهرآرانیوز، سید مسعود ریاضی عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: به منظور سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، علاوه‌بر ۱۳۰ واگن، روزانه ۳۶ ایستگاه قطارشهری و نقاطی که شهروندان بیشترین تماس با آن‌ها را دارند نیز ضدعفونی و گندزایی می‌شود تا شرایطی ایمن برای همه مردم و کارکنان قطارشهری فراهم گردد.
 
وی با بیان اینکه قطارشهری یکی از نقاط مستعد برای شیوع ویروس کروناست، اظهارکرد: برهمین اساس، باید با برنامه‌ریزی مناسب تا حد امکان در جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس در این فضا‌ها گام برداشت.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و به منظور تامین سلامت شهروندان، روزانه تمامی واگن‌های قطارشهری مشهد، اعم از واگن‌های موجود در تعمیرگاه و واگن‌های درحال سرویس دهی که ۱۳۰ واگن هستند، ضدعفونی و گندزایی می‌شوند.

ریاضی از ضدعفونی روزانه تمامی ۳۶ ایستگاه قطارشهری مشهد خبرداد و گفت: نقاطی از ایستگاه‌ها که مردم با آن‌ها تماس مستقیم دارند، همچون آسانسور، پله‌برقی، دستگاه‌های خودپرداز بانکی، دستگاه‌های شارژ من‌کارت، گیت‌های ورودی، صندلی‌ها و ... با دقتی بیشتر و به شکل مضاعف توسط پرسنل ضدعفونی می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم ارتقاء و افزایش آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های عمومی، تصریح کرد: به همین منظور، کلیپ‌های آموزشی در خطوط یک و دو قطارشهری به شکل مستمر درحال پخش هستند و پوستر‌های آموزشی و بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا نیز نصب شده است.

ریاضی در ادامه گفت: حفظ سلامت پرسنل و کارکنان مدیریت شهری مشهد نیز یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات شورای شهر به شهرداری بوده و لذا برای تمامی پرسنل عملیاتی قطارشهری که در مواجه با مردم هستند، به صورت روزانه ماسک، دستکش و مایع‌های ضدعفونی تامین می‌شود.

وی با اشاره به غربالگری و تب‌سنجی روزانه کارکنان قطارشهری، افزود: علاوه‌بر این اقدامات، کمیته بحران نیز شکل گرفته که هر دو روز یکبار برگزار می‌شود و دستورالعمل‌های جدید و مصوباتی دارد که لازم‌الاجراست.

ریاضی در پایان گفت: پس از شیوع ویروس شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی استفاده از قطارشهری هستیم که البته بخش زیادی از آن بخاطر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ... است و تنها افراد در مواقع ضروری سفر می‌کنند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.