آغاز اجتماع مردمی حمایت از «طرح نور فراجا» در مشهد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب
سرخط خبرها

ارسال درخواست شهرداری مشهد به فرمانداری برای جمع‌آوری زباله گرد‌ها

  • کد خبر: ۲۰۴۹۳
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
ارسال درخواست شهرداری مشهد به فرمانداری برای جمع‌آوری زباله گرد‌ها
چند روز پیش این موضوع در جلسه‌ای مشترک با فرمانداری مشهد مطرح شده بود.
به گزارش شهرآرانیوز، چند روز پیش دادستانی تهران در پی شیوع ویروس کرونا طی نامه‌ای از پلیس خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله‌گردی در شهر شوند، چون فعالیت زباله‌گرد‌ها در شهر باعث شیوع و گسترش ویروس کرونا می‌شود. در مشهد هم شهروندان با مشاهده فعالیت زباله‌گردها، این نگرانی را به گوش مدیران شهری رسانده‌اند.
واقعیت این است که سطل‌های زباله در حاشیه خیابان‌ها امکان سرایت هرگونه بیماری ازجمله کرونا را دارد و فعالیت این افراد به شیوع و گسترش بیماری کمک می‌کند.
 
حتی اگر مدیریت شهری سعی فراوانی در جمع آوری و تخلیه به موقع و چندباره سطل‌های زباله طی شبانه روز داشته باشد، باز هم نیاز به مقابل و جلوگیری از زباله گرد‌ها که به راحتی می‌توانند باعث انتقال ویروس کرونا شوند، احساس می‌شود. به همین خاطر با درخواست شهرداری مشهد، بنا است با کمک نیروی انتظامی از زباله گردی جلوگیری شود.
فرماندار مشهد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و درجه اهمیت موضوع گفت: قرار شده است معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد درخواستی را در زمینه ممنوعیت فعالیت زباله‌گرد‌ها در شهر به‌صورت مکتوب به فرمانداری مشهد ارسال کند.

سیدمحمدرضا هاشمی ادامه داد: می‌توان این درخواست را در شورای تأمین مطرح کرد تا به تصویب این شورا برسد.
وی با بیان اینکه اگر همین امروز (دوشنبه) نامه درخواست به دست ما برسد، می‌توانیم آن را به تصویب کمیته امنیتی شورای تأمین برسانیم، اضافه کرد: با این اقدام، دادستان مشهد نیروی انتظامی را مکلف می‌کند تا با زباله‌گرد‌ها برخورد و آنان را از شهر جمع‌آوری کند.
 
 ارسال درخواست جمع آوری زباله گرد‌ها توسط شهرداری مشهد

 معاون خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: همین امروز (دوشنبه) به مدیریت پسماند شهرداری می‌گویم تا درخواست خود را به‌صورت مکتوب به فرمانداری مشهد ارسال کند.
به گفته مهدی یعقوبی، پیش از این و چند روز پیش هم این موضوع در جلسه‌ای مشترک با فرمانداری مشهد مطرح شده بود.
وی با بیان اینکه پیش از این هم دغدغه شهروندان به گوش ما رسیده بود، اما اختیار قانونی برای برخورد با زباله‌گرد‌ها نداشتیم، ادامه داد: شهرداری تنها وظیفه جمع‌آوری زباله‌ها را برعهده دارد. متأسفانه برخی شهروندان زباله‌های خود را سر ساعت مقرر بیرون نمی‌گذارند یا زباله‌ها را در باکس‌های زباله حاشیه خیابان می‌ریزند که این کار باعث می‌شود زباله‌گرد‌ها در شهر همچنان فعالیت کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->