صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: هزار میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی تا پایان امسال هدف‌گذاری شده که پیش‌بینی تحقق آن را داریم.

سید حامد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه این استان در روند سرمایه‌گذاری خارجی موفقیت مطلوبی دارد کما اینکه طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در ۹ ماه گذشته از سال جاری تعداد ۴۹ طرح با ارزش ۷۷۳.۳ میلیون دلار ثبت شده است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی خراسان رضوی در این بازه زمانی در زمینه‌هایی از قبیل صنعت و معدن، خدمات و گردشگری، ساختمان، حمل و نقل و ارتباطات و کشاورزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی اظهار کرد: بخش صنعت و معدن با ۲۹ طرح سرمایه‌گذاری رتبه نخست را به خود اختصاص داده و بخش کشاورزی باهشت طرح، حمل و نقل و ارتباطات با ۶ طرح، ساختمان با چهار طرح و گردشگری با ۲ طرح در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

وی گفت: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از نظر مبلغ در بخش صنعت به میزان ۶۸۴.۳میلیون دلار انجام شده است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل و ارتباطات با ۴۷.۸ میلیون دلار، کشاورزی با ۲۸.۹ میلیون دلار، ساختمان با ۱۰.۲ میلیون دلار و خدمات و گردشگری با ۲.۲ میلیون دلار، به ترتیب در جایگاه‌های بعد قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.