ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری خراسان رضوی و افغانستان از مرز دوغارون

  • کد خبر: ۲۰۴۱۵۰
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری خراسان رضوی و افغانستان از مرز دوغارون
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری خراسان رضوی و افغانستان از مرز دوغارون خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل چمندی با اعلام این خبر؛ اظهار کرد: آذرماه سال ۱۴۰۱ مجموع تردد‌ها در مرز دوغارون اعم از صادرات، واردات و ترانزیت کالا ۱۰ هزار و ۹۰۴ کامیون بوده و این رقم در آذر امسال به ۱۸ هزار و ۳۹ کامیون افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به دلایل رشد مراودات تجاری اشاره کرد و افزود: اصلاح روند‌های گمرکی و زیرساخت‌های مرز، افزایش ساعت کاری و توافقات دو جانبه در چند ماهه گذشته، سبب رشد ۸۰ درصدی مراودات تجاری نسبت به مدت مشابه از این مرز شده است.

وی ادامه داد: از نظر شاخص‌های مستمر مربوطه در صادرات و ترانزیت کالا از وضعیت خوب و رو به جلویی برخوردار هستیم.

پیش از این استاندار خراسان رضوی در سلسله دیدار‌های نخبگانی در جمع صادرکنندگان استان گفته بود، مصادیق مطرح شده در جلسه را به طور خاص پیگیری می‌کنیم، چرا که حل مسائل حوزه صادرات باید به طور جدی پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار تاکید کرد: استان خراسان رضوی امسال رشد قابل توجهی در صادرات داشته است، معاونت اقتصادی استانداری و مدیران استان در این زمینه حمایت‌های خوبی داشتند و با فضای ایجاد شده زمینه این رشد به خوبی فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه استان در حوزه‌های مختلف دارای مزیت‌های فراوان است، عنوان کرد: رشد ترانزیت در ابتدای سال نیز یک رشد جهشی بود و این‌ها نشان از اهتمام مدیران و فعالان این حوزه در کنار هم است.

طبق آمار منتشر شده در نیمه نخست امسال تراز تجاری استان در شش ماهه اول سال جاری مثبت و معادل ۴۱۳ میلیون دلار بوده است.

براساس همین گزارش، ارزش صادرات استان در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ به میزان ۷۳۷ میلیون دلار بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۱ درصد و ۳۵ درصد در ارزش دلاری رشد داشته است.

شایان ذکر است، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ ارزش واردات استان ۳۲۵ میلیون دلار بوده است، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی ۲۵ درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۱۵ درصد رشد داشته است. باید گفت؛ بیشتر این واردات تلفن همراه و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات بوده و تراز تجاری استان با نگاه به آمار فوق مثبت است.

در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی نیز اخیرا اعلام شد که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ برابر میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی رشد داشته است.

منبع:تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->