صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آخرین وضعیت خط ۳ و ۴ قطارشهری مشهد (۲۷ دی ۱۴۰۲) | ۵۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت برای خط ۴ قطارشهری + فیلم

  • کد خبر: ۲۰۶۸۰۶
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
  • ۶
مدیرکل دادگستری و دادستان خراسان رضوی، شهردار مشهدمقدس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی مشهد مقدس امروز چهارشنبه از عملیات حفاری خط۴ قطارشهری مشهد بازدید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، در حاشیه این بازدید گفت: ۳.۵ کیلومتر حفاری خط ۴ قطار شهری مشهد از منطقه مهرمادر خواجه‌ربیع تا بعد از پل امام حسین(ع) انجام شده است.

وی افزود: ۳.۵ کیلومترحفاری خط۴ قطارشهری مشهد از منطقه مهرمادر خواجه ربیع تا بعد از پل امام حسین (ع) انجام شده و وارد خیابان عبادی شدیم. سرعت خوبی داریم و روزانه ۱۰ تا ۱۵ متر حفاری انجام می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، هدف و تارگت بعدی ما رسیدن به میدان شهداست. دورنمایی که برای خود متصور شدیم اینکه بتوانیم تا سال ۱۴۰۴ حفاری را به نقاط پایانی برسانیم و در سال آینده این پیش‌بینی را داریم که حتما حفاری‌ها به میدان شهدا برسد. کار سختی است و حدود ۳.۵کیلومتر دیگر مسیر تا میدان شهدا داریم و امیدواریم با رفع موانع در سال آینده این اتفاق بیفتد.

وی افزود: با رسیدن حفاری‌ها به میدان شهدا به طور تقریبی نصف مسیر خط۴ قطارشهری طی خواهد شد و امیدواریم بعد از آن هم به سمت حرم مطهر و میدان عدالت برسیم و در ادامه کار در بلوار حر، شهرک شهید رجایی و باهنر هستیم.



کیامرز در ادامه افزود: اتفاق خوبی که افتاد موافقت‌نامه دولت برای سال ۱۴۰۲ مصوب شد و تقریبا حدود ۵۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت برای خط۴ قطارشهری مصوب شد و ما ان‌شاءالله سال آینده برای خط ۴قطار شهری انتشار اوراق داریم که سرعت بیشتری به این پروژه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ادامه داد: ان‌شاءالله در دهه فجر به طور قطع عملیات حفاری خط۳  به سمت قاسم آباد آغاز خواهد شد، فاز یک خط ۳ که جزو اولویت‌های شهر مشهد است پایانه امام رضا میدان شهدا با محوریت حرم مطهر ایستگاه باب‌الجواد در حال انجام است که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ طبق قولی که به مردم دادیم، راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: برای خط ۴ هر کیلومتر تونل حدود ۳۵۰میلیاردتومان هزینه شده و حدود ۴کیلومتری که حفاری شده نزدیک به ۱۰۰۰میلیارد تومان هزینه شده است و براورد هزینه‌ای که برای اتمام ایستگاه شده ۵هزارمیلیاردتومان در محدود فاز اول خط۳ است که تا امروز ۲هزارمیلیاردتومان هزینه شده و ۳ هزارمیلیاردتومان دیگر هنوز باید هزینه شود تا فاز اول خط۳ راه‌اندازی شود.

خط ۴ قطارشهری به طول ۱۷.۵ کیلومتر با ۱۵ ایستگاه از انتهای مهر مادر تا شهرک شهید رجایی احداث خواهد شد و در میدان شهدا به خطوط۲ و ۳ متصل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، عملیات حفاری خط۴ قطار شهری از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به طول ۱۷.۵ کیلومتر با ۱۵ ایستگاه از انتهای مهر مادر تا شهرک شهید رجایی آغاز شده است. این خط قرار است در میدان شهدا به خطوط۲ و ۳ متصل شود. هم‌اکنون عملیات حفاری خط۴ قطارشهری مشهد به طول ۳.۵ کیلومتر تا پل امام حسین (ع) انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳ عملیات حفاری این خط قطار شهری به میدان شهدا برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
برای چی خط 2 3و4همه باید ازمیدان شهدا عبور کنه حرم سمت پایین خیابان نواب صفوی مترو نداره ولازم هم هستش
محمد
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
برای چی خط 2 3و4همه باید ازمیدان شهدا عبور کنه حرم سمت پایین خیابان نواب صفوی مترو نداره ولازم هم هستش
ه
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خط سه رو تکمیل کنیدبعدچهار دوخط نیمه کاره فایده نداره
ناشناس
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
ببخشید یه سوال الان مدرک تحصیلی دادگستر و دادستان ربطش به معماری و زیر سازی شهر چیه ؟
مهدی
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
واقعا جا قعطی بود خواجه ربه رو به ساختمان وصل کنن خوب حالم ادم سر صبحی خراب مشه به شهر وصل کن حداقل نه اونجا
ناشناس
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
خط 3رها کردید
و چسبیدید به خط 4
انشالله تا زمان حضور امام زمان خط 3طول می‌کشد