آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر شهید کاظمی در مشهد فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) قدردانی حجت‌الاسلام ماندگاری از خدمات خالصانه پاکبانان مشهدی در نجف اشرف| خدمت به زائران، خود نوعی زیارت است+ فیلم قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد + تعداد متقاضیان شهردار مشهد مقدس: مجموعه ورزشی شهید بوکانی فردا افتتاح می‌شود | گامی مهم برای توسعه کشتی در مشهد توجه ویژه حوزه املاک شهرداری مشهد به استحصال اراضی بزرگ‌مقیاس شهر برای تأمین منابع مالی نگاهی به تاریخچه ایوان «تلگراف خانه» و کاشی های آن اعلام جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مشهدمقدس (۲۳ مرداد ۱۴۰۴) قلندر شریف: مشهد در دهه آخر ماه صفر به همراهی همه دستگاه‌های ملی نیاز دارد تلاش برای تامین ۲۷۰ واگن جدید برای مترو مشهد تأمین باتری پرظرفیت برای مدیریت خاموشی چراغ فرماندهی ۵۰ تقاطع مشهد امپراتوری ضایعات | روایتی از سودی هنگفت، اما با معضلات اجتماعی و بهداشتی برای دیگران هوای کلانشهر مشهد امروز قابل قبول است (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) ناترازی برق و کم‌آبی، تهدیدی برای ترافیک شهری و فضای سبز مشهد شهردار مشهد مقدس: شهرآرا زبان گویای مردم است | ۴۷ پروژه شاخص را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم رتبه مشهد در تفکیک زباله در مبدا بالاتر از میانگین کشوری است | گزارش شهرآرا از دهمین نشست علمی–تخصصی «یک شهر تجربه» سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: تا بررسی مدارک دو کاندیدای ریاست شورا، آقای ناصحی همچنان رئیس هستند اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای ششم شهر مشهد در سال پنجم مشخص شدند نگاهی به عمارت ۷۴ ساله شهرداری مشهد | بلدیه ارض اقدس آغاز فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و متروی مشهد، از ساعت ۶ صبح فردا (۱۵ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

خط ۳ مترو مشهد در آستانه تست گرم

  • کد خبر: ۲۱۵۲۴۷
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
خط ۳ مترو مشهد در آستانه تست گرم
۲۸ اسفند ۱۴۰۲، مهم‌ترین بخش متروی مشهد در مسیر میدان شهدا، حرم و پایانه مسافربری آماده خدمت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز سال ۹۵ بود که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی شهر مشهد آغاز شد. در این سال عملیات ساخت خط ۳ قطار شهری مشهد با طول ۲۸.۵ کیلومتر و ۲۴ ایستگاه به عنوان طولانی‌ترین خط مترویی مشهد در دو جبهه و از میدان فردوسی به سمت شهرک ابوذر و پس از آن به سمت امیریه آغاز شد.

خط ۳ مترو نخستین خط ریلی درون شهری مشهد است که دو ایستگاه در مجاورت حرم مطهر رضوی دارد، از همین‌رو ساخت بخش نخست این خط به طول ۶‌کیلومتر از میدان شهدا تا پایان مسافربری امام رضا (ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری شورای ششم شهر و مدیریت شهری مشهد قرار گرفت و اهمیت ساخت این خط ریلی سبب شد تا مدیران شهری مشهد وعده افتتاح آن را در سال ۱۴۰۳ بدهند. مدیران، کارشناسان، مهندسان و کارگران حاضر در این بخش از خط ۳ متروی مشهد نیز تلاش خود را مضاعف کردند تا سال دیگر زائران و مجاوران بارگاه رضوی با سریع‌ترین و امن‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شوند.

ریل‌گذاری با ریل ایرانی

در راستای سرعت‌بخشی به فعالیت عمرانی بخش نخست خط ۳ مترو مشهد از چندی پیش عملیات ریل‌گذاری این خط نیز با بهره‌گیری از ریل ساخت ایران آغاز شده است و با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب این بخش از کار و براساس وعده‌هایی که از پیش داده شده است مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد نیز اعلام کرد که به احتمال زیاد عملیات تست گرم فاز اول خط ۳‌مترو مشهد، ۲۷ یا ۲۸ اسفندماه امسال انجام می‌شود.

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت بخش نخست خط ۳ مترو مشهد به طول ۶ کیلومتر گفت: این بخش از خط ۳ قرار است میدان شهدا، حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری امام رضا (ع) را از طریق مترو به همدیگر متصل کند، البته این خط در میدان شهدا با خط ۲ مترو و در ایستگاه بسیج با خط یک مترو متصل خواهد شد و با این اتصال تمام مبادی ورودی شهرمان اعم از راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری از طریق مترو به حرم مطهر امام رضا (ع) متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طول عملیات ریل‌گذاری در شش‌کیلومتر ابتدایی خط ۳ به صورت رفت‌وبرگشت، دوازده کیلومتر است، تصریح کرد: امسال بیش از هشت کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده و در روز‌های آینده عملیات ریل‌گذاری به پایان خواهد رسید. با حل موضوع‌های مربوط به برق و تابلو‌های برقی این مسیر، فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد برای انجام تست گرم در روز ۲۷ یا ۲۸ اسفندماه آماده خواهد شد.

کیامرز همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت سازه سه ایستگاه باب‌الجواد (ع)، میدان شهدا و پایانه مسافربری امام رضا (ع) گفت: عملیات عمرانی ساخت ایستگاه‌های این بخش از خط ۳ نیز در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی سازه هسته مرکزی دارای ۹۰ درصد پیشرفت، بخش معماری ۲۰ درصد و بخش تجهیزات نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

انتشار ۲۹۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت در اسفند

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در ادامه گفت: همچنین عملیات حفاری بخش غربی خط ۳ که چندی پیش از سر گرفته شد در حال انجام است و اکنون دستگاه حفار در پایین میدان امام علی (ع) است و دستگاه حفار دیگر نیز در خط ۴، داخل خیابان عبادی را حفاری می‌کند که براساس برنامه‌ریزی، این دستگاه تا بهمن ماه ۱۴۰۳ باید به میدان شهدا برسد، اما اگر در سال دیگر وضعیت اعتباری خوب باشد می‌توان تا مهرماه دستگاه حفار خط ۴ را به میدان شهدا برسانیم.

وی درباره انتشار اوراق مشارکت در پایان امسال نیز گفت: موضوع انتشار اوراق مشارکت در آخر سال به مبلغ ۲۹۰۰ میلیاردتومان تأیید شده و این اقدام از سوی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در حال پیگیری است. امیدواریم این مبالغ نیز تا شهریورماه سال دیگر به دستمان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->