عابر و سرنشین موتور، بیشترین فوتی‌های مشهد در تصادفات موتور سیکلت ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

خط ۳ مترو مشهد در آستانه تست گرم

  • کد خبر: ۲۱۵۲۴۷
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
خط ۳ مترو مشهد در آستانه تست گرم
۲۸ اسفند ۱۴۰۲، مهم‌ترین بخش متروی مشهد در مسیر میدان شهدا، حرم و پایانه مسافربری آماده خدمت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز سال ۹۵ بود که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی شهر مشهد آغاز شد. در این سال عملیات ساخت خط ۳ قطار شهری مشهد با طول ۲۸.۵ کیلومتر و ۲۴ ایستگاه به عنوان طولانی‌ترین خط مترویی مشهد در دو جبهه و از میدان فردوسی به سمت شهرک ابوذر و پس از آن به سمت امیریه آغاز شد.

خط ۳ مترو نخستین خط ریلی درون شهری مشهد است که دو ایستگاه در مجاورت حرم مطهر رضوی دارد، از همین‌رو ساخت بخش نخست این خط به طول ۶‌کیلومتر از میدان شهدا تا پایان مسافربری امام رضا (ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری شورای ششم شهر و مدیریت شهری مشهد قرار گرفت و اهمیت ساخت این خط ریلی سبب شد تا مدیران شهری مشهد وعده افتتاح آن را در سال ۱۴۰۳ بدهند. مدیران، کارشناسان، مهندسان و کارگران حاضر در این بخش از خط ۳ متروی مشهد نیز تلاش خود را مضاعف کردند تا سال دیگر زائران و مجاوران بارگاه رضوی با سریع‌ترین و امن‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شوند.

ریل‌گذاری با ریل ایرانی

در راستای سرعت‌بخشی به فعالیت عمرانی بخش نخست خط ۳ مترو مشهد از چندی پیش عملیات ریل‌گذاری این خط نیز با بهره‌گیری از ریل ساخت ایران آغاز شده است و با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب این بخش از کار و براساس وعده‌هایی که از پیش داده شده است مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد نیز اعلام کرد که به احتمال زیاد عملیات تست گرم فاز اول خط ۳‌مترو مشهد، ۲۷ یا ۲۸ اسفندماه امسال انجام می‌شود.

کیانوش کیامرز در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت ساخت بخش نخست خط ۳ مترو مشهد به طول ۶ کیلومتر گفت: این بخش از خط ۳ قرار است میدان شهدا، حرم مطهر رضوی و پایانه مسافربری امام رضا (ع) را از طریق مترو به همدیگر متصل کند، البته این خط در میدان شهدا با خط ۲ مترو و در ایستگاه بسیج با خط یک مترو متصل خواهد شد و با این اتصال تمام مبادی ورودی شهرمان اعم از راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری از طریق مترو به حرم مطهر امام رضا (ع) متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طول عملیات ریل‌گذاری در شش‌کیلومتر ابتدایی خط ۳ به صورت رفت‌وبرگشت، دوازده کیلومتر است، تصریح کرد: امسال بیش از هشت کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده و در روز‌های آینده عملیات ریل‌گذاری به پایان خواهد رسید. با حل موضوع‌های مربوط به برق و تابلو‌های برقی این مسیر، فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد برای انجام تست گرم در روز ۲۷ یا ۲۸ اسفندماه آماده خواهد شد.

کیامرز همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت سازه سه ایستگاه باب‌الجواد (ع)، میدان شهدا و پایانه مسافربری امام رضا (ع) گفت: عملیات عمرانی ساخت ایستگاه‌های این بخش از خط ۳ نیز در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی سازه هسته مرکزی دارای ۹۰ درصد پیشرفت، بخش معماری ۲۰ درصد و بخش تجهیزات نیز ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

انتشار ۲۹۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت در اسفند

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در ادامه گفت: همچنین عملیات حفاری بخش غربی خط ۳ که چندی پیش از سر گرفته شد در حال انجام است و اکنون دستگاه حفار در پایین میدان امام علی (ع) است و دستگاه حفار دیگر نیز در خط ۴، داخل خیابان عبادی را حفاری می‌کند که براساس برنامه‌ریزی، این دستگاه تا بهمن ماه ۱۴۰۳ باید به میدان شهدا برسد، اما اگر در سال دیگر وضعیت اعتباری خوب باشد می‌توان تا مهرماه دستگاه حفار خط ۴ را به میدان شهدا برسانیم.

وی درباره انتشار اوراق مشارکت در پایان امسال نیز گفت: موضوع انتشار اوراق مشارکت در آخر سال به مبلغ ۲۹۰۰ میلیاردتومان تأیید شده و این اقدام از سوی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در حال پیگیری است. امیدواریم این مبالغ نیز تا شهریورماه سال دیگر به دستمان برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->