صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صنایع به این دلیل برای استان مهم هستند که بیشترین سهم اشتغال ثبت شده در سامانه رصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیررضا رجبی امروز، ۲۸ دی‌ماه، در آیین افتتاح پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف با کاهش ۱۰ درصدی در بخش خانگی که در کارخانه چسب سامد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پویش مردمی‌سازی مدیریت مصرف گاز در جهت کمک به صنایع است. صنایع به این دلیل برای استان مهم هستند که بیشترین سهم اشتغال ثبت شده در سامانه رصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

وی افزود: سال قبل ۴۴ هزار نفر اشتغال در سامانه ثبت کردیم. اگر صرفه‌جویی کنیم و گاز به صنعت بیاید، اشتغال پایدار ایجاد می‌شود و بیشترین سهم ارزش افزوده را صنایع پرداخت می‌کنند که برخی به خزانه دولت می‌رود و ۴۵ درصد نیز به شهرداری‌های استان برمی‌گردد. وقتی صنعت کار می‌کند، بر اشتغال، ارزش افزوده و صادرات تاثیر می‌گذارد.

رجبی بیان کرد: مردم می‌توانند با استفاده از بخاری‌های هوشمند و توان خودشان در کاهش مصرف نقش داشته باشند. اگر مردم در ۶ ماه سال به اندازه ۲۰۰۰ متر مکعب کاهش مصرف گاز داشته باشند، یک نفر اشتغال در صنایع غیر فولادی یا پایدار می‌ماند و یا اضافه می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.