صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی خراسان رضوی از سرمایه‌گذاری دو ایرانی مقیم خارج از کشور (امارات متحده عربی و انگلستان) با حجم ۱۱هزار و ۲۰۰ میلیون ریال در مشهد از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

احمد دیناری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: دو مجوز ایجاد و یک پروانه بهره‌برداری (یک هتل پنج ستاره و دو مهمانپذیر) با سرمایه‌گذاری خارجی (افغانستان، عربستان و انگلستان) با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۱.۲۰۰میلیارد ریال و معادل ۲۶ میلیون دلار در مشهد مقدس صادر شده است که برای ۴۲۰ نفر ایجاد اشتغال مستقیم خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۴۰۲، تعداد ۱۳ پروژه سرمایه‌گذاری شامل یک هتل پنج ستاره، دو هتل ۳ستاره، یک مهمانپذیر، دو سفره خانه سنتی، یک بوم‌گردی و ۵ خانه مسافر با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸.۷۵۰ میلیارد ریال در مشهد و شهرستان‌های طرقبه، شاندیز، گناباد، کلات نادری، چناران و درگز به بهره‌برداری خواهند رسید که برای ۲۵۳ نفر نیز ایجاد اشتغال مستقیم می‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: براین اساس تعداد ۲۵۸اتاق و ۵۴۰تخت به ظرفیت واحد‌های اقامتی استان خراسان رضوی افزوده می‌شود که بالغ بر ۹۰ درصد آن به مشهد مقدس اختصاص دارد.

تاریخ آغاز به کار احداث و تبدیل این پروژه‌ها از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ بوده است و در دهه فجر سال جاری افتتاح خواهند شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.