صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در شهر‌های مادرید، میلان، رم و برلین مردم در همبستگی با مردم فلسطین به خیابان آمدند.

به گزارش شهرآرانیوز، «این یک جنگ نیست، یک نسل‌کشی است»، حدود ۲۰ هزار نفر با حمل پرچم فلسطین و سردادن شعار‌هایی علیه رژیم صهیونیستی در روز شنبه در مادرید در اعتراض به جنگ غزه تظاهرات کردند.

در میان شعار‌هایی که تظاهرکنندگان سر می‌دادند، «تحریم‌ها برای اسرائیل کجاست؟» و یا «اسرائیل به قتل می‌رساند، اروپا حمایت می‌کند»، به چشم می‌خورد. بسیاری از شرکت‌کنندگان تابلوی «تحریم اسرائیل» یا «نسل‌کشی اسرائیل» حمل می‌کردند.

به نقل از آناتولی، در اتحادیه اروپا، اسپانیا یکی از انتقادی‌ترین صدا‌ها نسبت به رژیم صهیونیستی بوده است.

هم‌زمان هزاران تظاهرکننده، علی‌رغم ممنوعیت تظاهرات به بهانه مصادف شدن با بزرگداشت «هولوکاست یهودیان»، در شهر‌های رم و میلان برای حمایت از حقوق فلسطینیان راهپیمایی کردند.

دانشجویان، فعالان چپ و اعضای جامعه فلسطینی و مسلمان با راهپیمایی در خیابان‌های ایتالیا حمایت خود را از حقوق مردم فلسطین اعلام کردند و حملات رژیم صهیونیستی به غزه را علی‌رغم ممنوعیت وزارت کشور ایتالیا محکوم کردند.

تظاهرکنندگان با سردادن شعار «آزادی برای فلسطین»، ممنوعیت تظاهرات اعمال شده توسط دولت «جورجیا ملونی» را محکوم کردند.

همچنین هزاران نفر در برلین در همبستگی با فلسطین راهپیمایی کردند و معترضان از حمایت دولت آلمان از رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

معترضان در میدان الکساندر پلاتز، یکی از معروف‌ترین میدان‌های برلین، برای اعلام حمایت از فلسطین و اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه تجمع کردند.

تظاهرکنندگان با پرچم‌های فلسطین و آفریقای جنوبی، بنر‌هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «نسل‌کشی را متوقف کنید»، «آلمان: استاندارد‌های دوگانه» و «آلمان برای دومین بار سمت اشتباه تاریخ ایستاده است.»

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.