صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل ایران خودرو خراسان گفت: در حوزه انرژی باید بر اساس استراتژی کار کرد؛ تا زمانی که هزینه تولید و هزینه بر مصرف اصلاح نشود، باز هم کمبود انرژی خواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، بیژن زاهدی‌فرد در همایش «مدیریت انرژی ۱۴۰۳» که امروز ۱۱ بهمن‌ماه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۲ مگاوات بیلان برق شرکت ایران خودرو خراسان بوده و تنها در بخش رنگ این کارخانه ساعتی ۵۰۰۰ متر مکعب گاز مصرف می‌شود. سه چاه آب در این شرکت داشته و برای هر بدنه خودرو حدود ۳ متر مکعب آب مصرف می‌شد که طی دو سال گذشته مصرف آب به ازای هر بدنه را به ۱.۶ متر مکعب رساندیم.

وی افزود: قانونی در این شرکت گذاشتیم که هرچه در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود، مبلغ صرفه‌جویی شده به کمیته‌های مخصوص انرژی در سازمان‌های متفاوت واگذار خواهد شد تا این کمیته‌ها در حوزه‌های جدید مدیریت انرژی سرمایه‌گذاری کنند. ضمن اینکه حدود ۱۵ درصد از این مبلغ به عوامل دخیل در آن پاداش داده می‌شود.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آب نیاز پیک مردم مصرف است یعنی حدود ۱۰۰۰ چاه برای پیک مصرف مشهد کار می‌کنند.

زاهدی‌فرد اضافه کرد: در خراسان سه استراتژی پنج ساله در نظر گرفته شده است. استراتژی پنج ساله اول در رابطه با پیاده کردن تفکر سیستمی است. اگر سیستم نباشد بروکراسی به وجود آمده و هیچ فردی پاسخگوی فعالیت و تصمیمات خود نخواهد بود.

وی در رابطه با استراتژی دوم ادامه داد: تفکر استراتژیک، مسیری که باید جهت پایدار و ماندگار شدن در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی را طی کرد، نشان می‌دهد.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان خاطرنشان کرد: استراتژی سوم تفکر اقتصادی است. ما باید در پنج سال آینده حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان سود داشته باشیم. در حوزه انرژی باید بر اساس استراتژی کار کرد؛ تا زمانی که هزینه تولید و هزینه بر مصرف اصلاح نشود، باز هم کمبود انرژی خواهیم داشت.

زاهدی‌فرد با بیان اینکه باید آب چاه‌ها را در سطح مشخصی نگه داشت، عنوان کرد: با وارد شدن آخرین سیستم تزریق چاه تا ماه‌های آینده، ۹۶ درصد آب مصرفی این شرکت به چاه‌ها بازخواهد گشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.