صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«فدائیان اسلام» یکی از آثار مجموعه چند جلدی «یک روایت معتبر» است که این جلد به قلم شهرام بزرگی و با محور قراردادن تاریخ انقلاب اسلامی نگاشته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این جلد به قلم شهرام بزرگی به بیان تاریخ فداییان اسلام و نقش آن‌ها در تاریخ معاصر ایران می‌پردازد.

این کتاب به صورت مختصر با محتوایی برگرفته از اسناد موثق و تایید شده جهت شناخت با زمینه‌ها انگیزه‌ها، عوامل و چگونگی پیدایش و کارنامه سیاسی – مذهبی جمعیت فداییان اسلام به همراه تصاویر ناب و کمتر دیده شده از جلسات، اشخاص، اماکن و وقایع تاریخ معاصر چاپ و منتشر شده است.

جمعیت فدائیان اسلام یکی از جمعیت‌های سیاسی- مذهبی مؤثر در تحولات معاصر ایران که در دهه۱۳۲۰ خورشیدی، به رهبری سیدمجتبی نواب صفوی است که فعالیت‌ها و مبارزات سیاسی آن‌ها در تحولات معاصر ایران و جریانات سیاسی و مبارزات ضد حکومتی و پیروزی انقلاب اسلامی اثر گذار بوده است.

انقلاب مشروطه، روی کارآمدن و سقوط پهلوی و مسئله ملی شدن صنعت نفت، بستر‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی (قبل و بعد از شهریور ۱۳۲۰) موثر در شکل‌گیری و رشد جمعیت فداییان اسلام، آشنایی با سید مجتبی میرلوحی (نواب صفوی)، اهداف پیدایش جمعیت فداییان اسلام، اعلام موجودیت جمعیت فداییان اسلام و مبارزات، فعالیت‌ها و عاقبت احمد کسروی و هم‌فکرانش و سرانجام جمعیت فداییان اسلام از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.

شهرام بزرگی نویسنده متولد ۱۳۵۶ است و کتاب «جمشید مشایخی» و «یک روایت معتبر درباره سازمان مجاهدین خلق» از دیگر آثاری است که از او منتشر شده‌اند.

حسینیه ارشاد، چهار سرود انقلابی، شریف امامی و دولت آشتی ملی، حماسه ۶ بهمن مردم آمل، قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، کمیته مشترک ضد خرابکاری، مدرسه رفاه، مسجد هدایت، انقلاب سفید، بهاییت در دوره پهلوی، حزب توده، روابط ایران و مبارزات فلسطینی، دولت بختیار، شعر‌های طنز ایام انقلاب، ماموریت هایزر در ایران، انفجار دفتر نخست وزیری، همه پرسی جمهوری اسلامی، شهید حقانی و شهید محلاتی و... عناوین کتاب‌هایی هستند که از مجموعه یک "روایت معتبر" منتشر شده‌اند.

کتاب «یک روایت معتبر درباره فداییان اسلام» در قطع رقعی، ۷۲ صفحه و شمارگان هزار نسخه منتشر شده و با قیمت ۵۰ هزار تومان توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده است. علاقمندان می‌توانند این اثر را از مجموعه فروشگاه‌های به نشر در مشهد و سراسر کشور و یا سایت فروش اینترنتی کتاب این انتشارات تهیه کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.