صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

زنان روستایی خانه دار بیمه می‌شوند

  • کد خبر: ۲۱۱۰۵۳
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در همه دولت‌ها شعار داده شد که زنان خانه دار بیمه می‌شوند، اما در دولت مردمی سیزدهم اجرایی شد و امسال نیز بودجه آن دیده شده و طرح از روستا‌ها آغاز می‌شود تا زنان روستایی دارای چهار فرزند به بالا بیمه شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، انسیه خزعلی افزود: برای کمک به امر فرزند آوری و جوانی جمعیت، قوانین و آیین نامه‌هایی تصویب و اجرایی شده، اما علاوه بر کمک گرفتن از خیران باید الگوسازی نیز انجام شود.

وی ادامه داد: الگوسازی و اینکه فرهنگ و نگاه تغییر کند، اولین اولویتی است که باید در جوانی جمعیت و خانواده در دستور کار باشد که البته زمان بر است، بخشنامه‌ای نیست و باید به دست خود مردم صورت گیرد و مردم در این اقدام پیشگام هستند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: استفاده از توان زنان در شورا‌های مشورتی و اجرایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و ریاست محترم جمهوری نیز در کلان تصمیم گیری‌ها از مدیران خانم استفاده کردند و استان یزد نیز با همت استاندار نسبت به استفاده از توان بانوان فرهیخته اقدام شده و نگاه جامعه نیز باید در این زمینه تغییر کند.

خزعلی ادامه داد: در اولین سفر که به این استان آمدیم، آمار بیکاری بانوان ۳۱ درصد بود که الان به ۱۴ درصد تقلیل یافته و نشان از برنامه ریزی اصولی و منسجم است همچنین عموما مشاغل خانگی در دستور کار بوده و شغل‌های منعطف اجرایی شده تا خانواده هم صدمه نخورد.

وی افزود: در همه دولت‌ها شعار داده شد که زنان خانه دار بیمه می‌شوند، اما در دولت مردمی سیزدهم اجرایی شد و امسال نیز بودجه آن دیده شده و طرح از روستا‌ها آغاز می‌شود تا زنان روستایی دارای چهار فرزند به بالا بیمه شوند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ترغیب به عدم ازدواج و عدم فرزند آوری از مشکات اساسی جامعه امروز است که باید رفع شود البته ممکن است زمان بر باشد، اما خود مردم نیز باید کمک کنند تا ارزش‌های اصیل ایرانی و اسلامی جایگزین ارزش‌های غربی شده و قوانین مرتبط با جوانی جمعیت به صورت اصولی اجرایی شود.

خزعلی ادامه داد:در مورد جلوگیری از سقط جنین نیز قوانین باید به گونه‌ای نوشته شود که ضمانت اجرایی داشته و از سوء استفاده جلوگیری شود و در زمینه فرزند خواندگی نیز طرحی تهیه شده و در کمیسیون مجلس است تا نسبت به بررسی و آسان سازی قوانین اقدام گردد.

وی افزود: در زمینه مشاورین و به خصوص مشاورین مدارس، از لحاظ کمی و کیفی مشکلات و کاستی‌هایی وجود دارد و سند مشاور خانواده که از سال ۱۳۹۲ به عنوان تکلیف معاونت زنان باید اجرایی می‌شد، اما در دستور کار قرار نگرفته بود، در این دولت به جریان افتاد و در دست اقدام است تا بر مشاوره‌ها نظارت شده و در مسیر درست قرار گیرند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به سئوالی در مورد گواهی نامه گرفتن بانوان که به نقل از وی در خبر‌ها عنوان شده بود، گفت: گواهینامه بانوان منع قانونی دارد و اگر نیاز به اصلاح باشد مسیر آن ارسال لایحه و طرح و پیگیری در مجلس است و اگر با منع شزعی برخورد کند نیز طبیعتا تصویب نخواهد شد.

خزعلی در مورد کمبود متخصص در امور پزشکی بانوان گفت:در زمینه کمبود نیرو‌های پزشکی زن در استان‌های مختلف با مشکل مواجه هستیم به خصوص در زمینه رادیولوژی و سونوگرافی به طور خاص، پزشک و پرستار کم داریم و لذا واجب کفایی است تا بانوان این حرفه را یاد بگیرند.

منبع: فارس

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.