صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از ۱۴۰ واحد مسکونی برای اتباع و مهاجرین خارجی در مهمانشهر تربت جام بهره‌برداری شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آیین افتتاح و بهره برداری از ۱۴۰ واحد مسکونی اتباع و مهاجرین خارجی در مهمانشهر تربت جام روز شنبه ۲۱ بهمن و با حضور معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، فرماندار شهرستان، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد زهدی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی در این مراسم بیان داشت: «علیرغم تمام تهدیدات و نقشه‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور استوار، محکم و انقلابی مردم در تمام عرصه‌ها هستیم.»

حسین شرافتی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم عنوان کرد: ۱۴۰ واحد مسکونی به عنوان پروژه مشترک وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: انجام پروژه‌هایی از این دست نشان از توجه و دغدغه بشر دوستانه و اخلاق مدارانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اتباع و مهاجرین خارجی علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه و کمک‌های اندک سازمان‌های بین المللی در این خصوص دارد.

مهمانشهر مهاجران خارجی تربت‌جام واقع در ۱۰ کیلومتری این شهرستان و با فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی از سال ۱۳۷۳ تأسیس شده و هم اکنون با پذیرش حدود پنج هزار نفر از پناهندگان افغانستانی آنها را اسکان داده و به آنان خدمات دهی می‌کند.

مساحت این مهمانشهر ۱۰۰ هکتار است که دارای امکاناتی از قبیل ساختمان اداری، کلینیک بهداشتی - درمانی، واحدهای آموزشی، منازل مسکونی، بازارچه‌ و کارگاه‌های خود اشتغالی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.