صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌ها در مورد تکفین و تدفین فوتی‌های کرونا گفت: تجهیز و تدفین اموات کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دقت کامل امور شرعی و نظرات مراجع عظام تقلید در غسالخانه‌ای ویژه انجام می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام مهدوی دامغانی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی پرسنل سالن تطهیر سازمان که عهده دار امر واجب شرعی هستند و مانند کادر درمانی در جبهه اول خدمت به مردم هستند در اولویت بوده و رفع دغدغه خانواده های عزادار مورد تاکید است لذا غسالخانه ویژه ای در آرامستان بهشت رضا(ع) در نظر گرفته شده و فوتی های کرونا در آن محل تطهیر می شوند.


وی با اشاره به ضدعفونی بدن متوفیان کرونا جهت پیشگیری از انتقال آلودگی ویروسی اضافه کرد: پس از انجام تطهیر و تکفین، پیکرها در چند مرحله ضدعفونی شده و محل تدفین نیز مطابق دستورالعمل های بهداشتی به طور مستمر ضدعفونی می شود.


وی در خصوص الزامات بهداشتی در مورد پرسنل واحد تغسیل و اهمیت حفظ سلامت آنها افزود: کلیه پرسنل مجهز به لباس محافظ، ماسک مخصوص و دستکش هستند و پس از هر مورد تجهیز میت، البسه پرسنل و سالن تغسیل اموات کرونا بطور کامل ضدعفونی می شود.


مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان ها با اشاره به ضرورت اجتناب از تجمعات گفت: به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طی روزهای اخیر ورود به آرامستان های مشهد تا اطلاع ثانوی ممنوع شده و آرامستان ها فقط برای دفن متوفی با تعداد محدود همراهی پذیرش دارد.


مهدوی دامغانی در پایان با اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی گفت: شایعات پخش شده در فضای مجازی در مورد شیوه دفن اموات کرونا مورد تایید نبوده و انتشار آنها باعث رنجش خاطر خانواده های داغدار خواهد شد و مردم فقط از طریق روابط عمومی شهرداری وسازمان مدیریت آرامستان ها و دستگاه های متولی پیگیر اخبار رسمی و موثق باشند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.