صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر اجرایی کنگره ملی بانوان تاثیرگذار از آغاز بررسی شرکت‌کنندگان در دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار خبر داد و گفت: در این دوره از کنگره، ۳۶ هزار و ۹۵۲ زن تاثیرگذار بررسی و نفرات برگزیده معرفی می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، منیژه بهارلو با اشاره به روند برگزاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیر گذار اظهار داشت: ۳۶ هزار و ۹۵۲ نفر مجموعا در این کنگره ثبت نام کردند که در مرحله اول، بررسی از کارگروه ورزش آغاز شده و قرار است، به ترتیب کارگروه فرهنک و هنر و در گام بعدی کارگروه‌های دیگر بررسی و نفرات برگزیده مشخص شوند.

وی درباره روند ثبت‌نام و انتخاب بانوان تاثیرگذار گفت: ثبت‌نام و ارزیابی در دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار در سطح ملی با همکاری ۳۱ استان کشور به صورت برخط و در دبیرخانه مجازی و آنلاین به نشانی www.Portal.banooiran.ir و وب‌سایت کنگره www.banooiran.ir انجام شد و مهمترین اتفاق این دوره به جهت گستردگی کار در سطح ملی، راه‌اندازی دبیرخانه در بستر آنلاین بود.

به گفته وی، دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار با منشا و آغازی در چارچوب مدل حکمرانی برگرفته شده از بیانیه گام دوم انقلاب و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص ترسیم «الگوی سوم زن» طراحی شد.

وی، هدف کنگره را الگوسازی و اعتلای کیفیت خانواده و در نهایت اعتلای کیفیت زندگی دانست و افزود: مهمترین کنشگران این طرح، بانوانی هستند که روابط، محیط، سلامت، ‌ فراغت، ‌ آگاهی، ‌ ارزش‌ها و حتی درآمد خانواده را مدیریت کرده و در نهایت توسعه می‌دهند.

بهارلو افزود: این دوره از کنگره با تشکیل سازوکاری جدید، ‌ در هشت بخش مختلف «علمی، پژوهشی و فناوری»، «فعالیت‌های اجتماعی»، «فرهنگ و هنر»، «ورزش»، «سیاستگذاری و حکمرانی»، «تعلیم و تربیت»، ‌ «اقتصاد و کارآفرینی» و «گفتمان‌سازی و رسانه» برگزار شد، تا بتواند بانوان تاثیرگذار در هر بخش را شناسایی و تقدیر کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته این کنگره در سه بخش اجرا شد و امسال به جهت امیدآفرینی در بین بانوان در ۸ بخش تدارک دیده شد، گفت: اساس برگزاری این کنگره هم‌افزایی و تعامل بانوان به عنوان کنشگر اجتماعی در کشور بوده و التزام به مشارکت نظام‌مند ایجاب کرد که در جهت ایجاد فضای اجتماعی خانواده محور از ظرفیت‌ها و توانایی‌های تمامی دست‌اندرکاران در موضوع زن و خانواده بهره‌مند شود؛ در این میان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وظیفه تسهیلگری و ارائه حمایت و راهبری را به عهده دارد.

دبیر اجرایی کنگره ملی بانوان تاثیر گذار؛ معرفی الگوی زن ایرانی - اسلامی، تقویت جریان زن انقلابی با محوریت «الگوی سوم زن»، معرفی زنان نخبه ایرانی و دستاوردهای آنان به دور از سوگیری‌های رسانه‌ای، توسعه و گسترش فرایند شناسایی و معرفی بانوان تاثیرگذار ملی و استانی، فراهم‌سازی زمینه ارتباط نخبگان، کارآفرینان و کنشگران و فعلان در حوزه زنان و ایجاد گفتمان حول محور کنگره بانوان تاثیرگذار در جامعه ایرانی را از اهداف این کنگره برشمرد.

منبع ایرنا

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.