صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخستین دورهمی‌بزرگ باشگاه حرف آورد خراسان رضوی با موضوع انتخابات و انقلاب اسلا‌می‌ایران در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وجیهه رفائی، مسئول برگزاری دورهمی‌ باشگاه حرف آورد استان درخصوص این گردهمایی که در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد، گفت: پویش حرف آورد از سوی امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات اسلا‌می‌ حدود سه سال پیش طراحی شده است که ابتدا به صورت پویش برگزار می‌شد و امسال برای نخستین بار به باشگاه تبدیل شده و افراد می‌توانند به عنوان عضو در این رویداد شرکت کنند.

وجیهه رفائی درخصوص شرکت‌کننده‌های پویش حرف آورد اظهار کرد: مخاطبان این پویش دختران ۱۳ تا ۲۵ سال هستند که از طریق پایگاه‌های فرهنگی مساجد، مدارس و فعالان فرهنگی هر شهر شناسایی می‌شوند. این دختران باید در زمینه گویندگی، فن بیان، تولید محتوای موبایلی و اجرا مهارت اولیه را داشته باشند و باشگاه به شکوفایی این استعداد و علاقه دختران کمک می‌کند.

رفائی درباره این دوره از برگزاری پویش حرف آورد استانی چنین توضیح داد: این دوره به صورت استانی با حضور بیش از ۱۰۰ دختر نخبه فرهنگی و رسانه‌ای در مشهد برگزار شده است. افراد ابتدا در دوره‌های آموزش مقدماتی و کوتاه مدت فنی و محتوایی از قبیل نرم‌افزار‌های موبایلی تهیه ویدیو، سواد رسانه، اهمیت شرکت در انتخابات و آشنایی با انقلاب اسلا‌می‌ایران شرکت می‌کنند.

مسئول موسسه فرهنگی رایحه جان مهر که ویژه دختران فعالیت می‌کند، افزود: این دوره کوتاه‌مدت دو روزه در مشهد برگزار شده است. سپس شرکت کنندگان ۵ روز فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه حرف آورد در محل کانون رایحه جان مهر ارسال کنند و در نهایت به بهترین آثار جوایز نفیسی اهدا خواهد شد و در فضای مجازی و بستر‌هایی که وجود دارد منتشر می‌شود.

سیده عطیه حسینی‌نژاد که از شهر بردسکن به این رویداد آمده است درخصوص انتخابات ۱۱ اسفند و حضورش در این برنامه گفت: ما در حرف آورد یادگرفتیم به صورت منطقی به شبهات و حرف‌هایی که ضد جمهوری اسلا‌می‌ایران گفته می‌شود پاسخ دهیم و مخاطب را اقناع کنیم.

شرکت در انتخابات هم به فرموده رهبر انقلاب، لیله‌القدر نظام است و ما به عنوان دختران ایرانی باید به این مسائل آگاه باشیم و از خود بپرسیم چرا دشمن روی انتخابات تمرکز کرده است و نمی‌خواهد ما به پای صندوق رأی برویم. انتخابات مهم‌ترین مسئولیتی است که اجازه می‌دهد جامعه انقلابی و توحیدی با انتخاب مردم به سرانجام برسد.

فاطمه حسن‌پور که اهل مشهد است و در یکی از دبیرستان‌های معتبر درس می‌خواند به عنوان یک رأی اولی دیگر بیان کرد: به عنوان یک رأی اولی با وجود اینکه چند روز بیشتر به انتخابات نمانده حس خاصی ندارم چراکه نه مدرسه ما در این‌باره صحبت کرده است و نه فضای تبلیغی شاخصی در سطح شهر نمی‌بینم در حالی‌که حس می‌کنم اهمیت رأی اولی‌ها ۱۰ سال پیش برای جامعه بیشتر بوده است.

برنامه‌هایی مانند حرف آورد در ایجاد زاویه دید و نوع نگاه ما به مسائل جاری کشور از جمله انتخابات بسیار موثر است و تازه اینجا به قدرت تفکری که داریم پی می‌بریم و ارزش خود را بیشتر می‌فهمیم درحالی‌که مدرسه برای من این‌طور نبوده است و میزان عملگرایی و کشف استعداد‌ها و مباحثه و تبادل نظر در مدارس کم است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.