صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بیمارستان ناصر در خان یونس به محل مرگ تبدیل شده است

  • کد خبر: ۲۱۳۱۶۶
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
یکی از مقامات دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد موسوم به اوچا (OCHA) شرایط "وحشتناک" را در داخل بیمارستان ناصر در خان یونس توصیف کرد و گفت این بیمارستان از "محل درمان و شفا" به "محل مرگ" تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، جاناتان ویتال، مقام ارشد امور بشردوستانه در اوچا، پس از ماموریت به این بیمارستان محاصره شده با سازمان بهداشت جهانی و هلال احمر فلسطین برای تخلیه بیماران بحرانی که هفته ها زیر بمباران اسرائیل گرفتار شده بودند اظهار نظر کرد.

وی گفت: در یکی از این ساختمان ها ۱۵۰ بیمار وجود دارد. آنها آب،غذا و برق ندارند. تعداد بسیار کمی از پزشکان و پرستاران در این بیمارستان باقی مانده اند. شرایط وحشتناک است.

این مقام ارشد سازمان ملل ادامه داد: «در راهروهای بیمارستان ناصر اجساد هستند. بیماران در وضعیت ناامید کننده ای قرار دارند. اینجا محل مرگ شده است نه جای شفا. این یک تراژدی قابل پیشگیری بود که نباید اتفاق می افتاد.»

پیش از این «تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت پس از گذشت یک هفته از محاصره و بمباران پیاپی مجتمع بیمارستانی «ناصر» در شهر «خان‌یونس» اعلام کرده بود که این مرکز درمانی دیگر قادر به ارائه خدمات نیست.

وی تاکید کرد که نظامیان اسائیلی اجازه ورود گروه‌های سازمان جهانی بهداشت را برای ارزیابی وضعیت بیماران و بررسی نیازهای پزشکی نمی دهند و حدود ۲۰۰ بیمار در بیمارستان ناصر بستری هستند و ۲۰ نفر از آن‌ها باید به بیمارستان های دیگر منتقل شوند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.