صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور یمن، گفت: تا زمانی که تجاوز به غزه پایان نیابد، نه مذاکره و نه گفت وگو می‌کنیم و نه عملیات در دریای سرخ متوقف می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالعزیز بن حبتور چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه المسیره اضافه کرد: باب المندب یمنی است و عملیات ما در این تنگه خواستگاه قانونی، اخلاقی و راهبردی دارد.

وی افزود: به همه دنیا اعلام می‌کنیم که امروز یمن بازیگر اصلی است و کاری با آمریکا، چین و روسیه نداریم بلکه از سرزمین یمن با غزه اعلام همبستگی می‌کنیم.

بن حبتور تصریح کرد: مقاومت فلسطین با هوشیاری و هوشمندی کامل و در یک لحظه تاریخی و استثنایی، عملیات خود را انجام داد.

وی گفت: مساله فلسطین به مساله همه ملت‌های آزاده تبدیل شده است و محور مقاومت در این زمینه نقش مهمی داشت.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور یمن بیان کرد: رژیم صهونیستی از منظر راهبردی و اخلاقی سقوط کرده است و مقاومت فلسطین در ۱۷ سال محاصره توانست از نظر نظامی، امنیتی، فرهنگی و تدارکاتی خود را بسازد.

بن حبتور افزود: آمریکا در ۶۰ سال گذشته از هیچ جنگی پیروز خارج نشده است و حتی توانایی تسلط بر کشورهای آمریکای جنوبی را هم ندارد.

وی با تاکید براینکه آمریکا دیگر آن آمریکایی نیست که در جنگ جهانی دوم و یا در جنگ سرد با شوروی پیروز شد، گفت: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در کنار هم اسکلت فروریخته رژیم صهیونیستی را برپا نگه داشته‌اند.

بن حبتور اضافه کرد: کسانی که می‌گویند مقاومت ماجراجویی است، واقعیت‌های سیاسی و بین المللی را درک نکرده و حتی ملت‌هایشان را با فرهنگ ذلت و شکست خو داده‌اند.

وی اظهار کرد: ملت یمن با اراده ملی از برگ باب المندب برای یاری برادرانشان در یمن استفاده کرده‌اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.