صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: بنابر اعلام مرکز آمار طی ۲ سال اخیر کل نوسان قیمت تخم‌مرغ ۲۴ درصد بوده که براین اساس کمترین نوسان را در بین اقلام سبد خانوار داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر نبی‌پور گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۵۱ هزارتومان است که با نرخ تمام شده ۳ تا ۴ هزارتومان اختلاف دارد.

به گفته او، طبق روال همه ساله تقاضا اواخر بهمن و اوایل اسفند از سوی قنادی‌ها برای خرید تخم‌مرغ در بازار افزایش می‌یابد، اما با آغاز ماه مبارک رمضان تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد.

نبی‌پور تولید روزانه تخم‌مرغ را ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید تخم‌مرغ تا پایان سال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با بیان اینکه در ۲ سال اخیر هیچ‌گونه واردات تخم‌مرغ نداشتیم، افزود: بنابر اعلام مرکز آمار طی ۲ سال اخیر کل نوسان تخم‌مرغ ۲۴ درصد بوده که براین اساس کمترین نوسان را در بین اقلام سبد خانوار داشته است.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم‌مرغ گفت: صادرات تخم‌مرغ طی یک هفته اخیر در راستای تنظیم بازار داخل متوقف شده است.

نبی‌پور گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۲۲ هزار تن تخم‌مرغ صادر شده است که در صورت صدور مجوز تا پایان سال به ۱۳۰ هزار تن می‌رسد.
منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.