صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جنبش جهانی تعهد به خانواده در نشست سازمان ملل

  • کد خبر: ۲۱۵۳۲۲
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
مدیر کل امور بین‌الملل معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، در شصت و دومین نشست کمیسیون اجتماعی ملل متحد در نیویورک حضور یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، خدیجه کریمی ضمن برشمردن دستاورد‌های ایران در حوزه زنان و خانواده و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده، خواستار پیوستن کشور‌ها به «جنبش جهانی تعهد به خانواده» شد؛ این جنبش از سمت رییس جمهور کشورمان در نشست هفتاد و هشتم مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شده است.

کریمی در حمایت از خانواده‌های فلسطینی در این نشست سازمان ملل اظهار داشت: ضروری است که نیازها، مشکلات و مسائل بازماندگان خانواده‌های غزه که شاهد مصائب جنگ بوده‌اند و درد جانکاه از دست دادن عزیزانشان را با تمام وجود احساس کرده‌اند، در این نشست مورد توجه قرار گیرد. اسرائیل، آخرین رژیم آپارتاید و تنها رژیم در جهان است که به رغم وجود قوانین بین‌المللی، آشکارا نژادپرستی را اعمال و آن را قانونی کرده و تلاش می‌کند بر موج مشروعیت بین‌المللی سوار شود.

در همین حین نماینده رژیم صهیونسیتی در مقام اعتراض به سخنان کریمی، این ادعا را انکار کرده و دست به توهین زد.

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به ادعا‌های واهی رژیم کودک کش گفت: تاریخ شرم‌آور بیش از ۷۵ ساله اسرائیل را می‌توان در چند کلمه خلاصه کرد، اشغال، وحشی‌گری، قتل عام و نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بشردوستانه، رژیم صهیونیستی یک رژیم به شدت واپس‌گرا بوده که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته که برخی قدرت‌ها در اختیار او گذاشته‌اند، وانمود می‌کند که مترقی است.

فهرست طولانی و تاریک جنایات و وحشی‌گری این رژیم، اعم از تروریسم دولتی و جنایت علیه بشریت، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

اظهارات نماینده کشورمان مورد تایید و حمایت سایر هیات‌های دیگر کشور‌ها از جمله ترکیه، پرو، افریقای جنوبی و قطر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.