صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهدمقدس گفت: مشهد شهری بین‌المللی بوده و سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی است و ما آمادگی داریم تا هاب دیپلماسی کشور باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در آیین آغاز به کار دفتر منطقه‌ای اوراسیا و غرب آسیای انجمن کلانشهر‌های جهان (متروپلیس) در مشهد اظهار کرد: دیپلماسی شهری یکی از موضوعاتی است که مغفول مانده و می‌تواند به سیاست خارجی و ارتباطات شهرداری‌ها با شهر‌های دیگر کشور‌ها و کلان‌شهر‌ها کمک کند.

وی افزود: یکی از شعار‌های راهبردی شورای ششم، جهانشهر برکت و کرامت است و ناصحی به عنوان عضو شورای شهر و رئیس مرکز پژوهش‌های شورا بسیار به این موضوع علاقه‌مند هستند.

شهردار مشهدمقدس بیان کرد: شهرداری مشهد آمادگی دارد هاب دیپلماسی کشور باشد، زیرا مشهد شهری بین‌المللی بوده و سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی است و لنز دوربین دوست و دشمن بر روی مشهد است.

قلندرشریف با اشاره به اینکه مشهد می‌تواند ظرفیت خوبی برای دیپلماسی شهری ایجاد کند، خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در این دوره به صورت پررنگ در متروپلیس فعال است و برای اولین بار در مشهد جشنواره بین‌المللی خورشید با موضوع زن و رسانه برگزار شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم ایجاد‌ هاب دیپلماسی، زمینه‌ای برای ورود مدیریت شهری و شورای شهر در حوزه سیاست خارجی باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.