صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دیپلماسی باید از کالای لوکس و فانتزی خارج شود

  • کد خبر: ۲۱۶۰۳۰
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
رییس مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: دیپلماسی به معنای توجه به سیاست و قدرت است و ما در شهر با تولید فضا نوعی از قدرت، معنا و هویت را ایجاد می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد وزیری در آیین آغاز به کار دفتر منطقه‌ای اوراسیا و غرب آسیای انجمن کلانشهر‌های جهان «متروپلیس» در مشهد که امروز (۱۷ اسفند ۱۴۰۲) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری‌ها یک نهاد اجتماعی هستند، زیرا برای یک جامعه و جمع انسانی شکل و هویت ایجاد می‌کند.

وی افزود: دیپلماسی به معنای توجه به سیاست و قدرت است و ما در شهر با تولید فضا نوعی از قدرت، معنا و هویت را ایجاد می‌کنیم که قوام ما به آن متکی است.

رییس مرکز مطالعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه دیپلماسی باید از کالای لوکس و فانتزی خارج شود، بیان کرد: در حال حاضر اوراسیا باتوجه به تحریم‌ها و پیروزی جبهه مقاومت شکل دیگری پیدا کرده است.

وزیری خاطرنشان کرد: هاب بودن و مرکزیت شهرداری‌ها مهم است، اما قبل از اینکه کشور‌های بیرونی را تحت تاثیر قرار دهیم باید دیپلماسی شهری را تحت تاثیر قرار داد.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم ایده اساسی و پیام مهم و راهبردی را از طریق دیپلماسی منتقل کنیم و خردنامه‌ای برای تحول شهری ایجاد و برنامه‌های منسجم پیش‌بینی شود، بسیار اهمیت دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.