صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با پایان دوران تعطیلات نوروز، لیستی از پربازدیدترین اماکن تاریخی و فرهنگی ایران ارائه داد.

به گزارش شهرآرانیوز، پربازدیدترین اماکن گردشگری و میراث فرهنگی کل کشور در نوروز سال ۱۴۰۳ اعلام شد که آرامگاه حافظ با ۳۴۵ هزار و ۶۹۲بازدیدکننده در رتبه اول قرار دارد و آرامگاه بابا طاهر در همدان با ۲۸۹ هزار و ۲نفر در رتبه سی‌اُم بازدید‌ها واقع شده است.



خراسان‌رضوی و آثار تاریخی آن با اقبال چندانی از سوی مردم مواجه نشد؛ به گونه‌ای که بازدید از آرامگاه فردوسی با ۸۱۹ هزار و ۴۰ بازدید نوروزی در رتبه چهاردهم قرار گرفت و جاذبه‌هایی مانند مزار محمدرضا شجریان و مهدی اخوان ثالث، به علاوه مجموعه‌های باستانی توس هم تاثیری در جذب مخاطب گسترده برای پهنه تاریخی توس ایجاد نکرد. همچنین بازدید از آرامگاه خیام در نیشابور با ۳۷۴ هزار و ۵۳ بازدیدکننده در رتبه ۲۳ قرار گرفت تا بار دیگر عملکرد مدیران میراث فرهنگی خراسان رضوی ناامیدکننده دیده شود.

این در حالی است که مشهد میزبان بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر بود و می‌توانست از فرصت حضور مسافران در اماکن تاریخی خود بیشتر سود کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
امارتون در متن اشتباه خورده آمار توس ۸۱ هزار هست نه ۸۰۰ هزار و نیشابور هم ۳۷ هزاره نه ۳۷۰ هزار