صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: علی رغم بارندگی‌های اخیر کماکان بیش از ۳۱ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلند مدت داریم.

حسین اسماعیلیان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره آخرین وضعیت بارندگی‌های مشهد و خراسان رضوی تصریح کرد: نزدیک به ۷ ماه از سال آبی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ می‌گذرد. برخلاف پیش بینی‌هایی که در اوایل سال آبی داشتیم و انتظارمان این بود که حداقل در فصل پاییز، بارندگی نرمالی داشته باشیم، با گذشت نزدیک به ۷ ماه از سال آبی علی رغم بارندگی‌های نسبتا خوبی که در ماه اسفند انجام شد تا الان در حوزه شهرستان مشهد چیزی حدود ۱۳۰ میلی متر بارندگی صورت گرفت که علی رغم بارندگی‌های اخیر کماکان بیش از ۳۱ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلندمدت داریم.

وی افزود: این نشان می‌دهد که ما چهارمین سال خشکسالی پیاپی را می‌گذرانیم و متاسفانه بارندگی‌هایی که صورت گرفته، بارندگی‌هایی  نبوده که ایجاد روان‌آب به سه سد طرق، کارده و ارداک داشته باشد

مدیر آبفا مشهد با بیان اینکه وضعیت سدهایمان به لحاظ ذخیره شرایط قبل را دارد و متوسط ذخیره سد‌های مشهد حدود ۵ درصد است خاطر نشان کرد: البته ما هنوز ماه‌های اردیهشت و خرداد را پیش رو داریم و امیدواریم بارندگی‌های خوبی اتفاق بیفتد و بارندگی‌ها به نحوی باشد که ایجاد روان‌آب و سیلاب کند و افزایش آب سد‌ها را در پی داشته باشد.

اسماعیلیان درباره آخرین وضعیت بارندگی استان گفت: تا امروز (۲۶ فروردین) حدود ۱۰۹ میلی متر بارندگی در استان داشتیم به طوری‌که در دوره بلند مدت باید ۱۵۳ میلی متر بارندگی می‌داشتیم. متاسفانه در متوسط بارندگی استان هم ۲۹ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره آماری داریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.