صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ممنوعیت ورود به روستاهای خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۳۶۶
  • ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
اغلب روستاییان استان همت کرده و با کمک دهیاری‌ها از ورود مسافران و گردشگران به روستا‌های خود جلوگیری می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، محمد علی همدمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اغلب روستاییان استان همت کرده و با کمک دهیاری‌ها از ورود مسافران و گردشگران به روستا‌های خود جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: اکنون روستا‌های ییلاقی و هدف گردشگری در این استان خالی از مسافران نوروزی است و روستاییان به همراه دهیاری‌ها در این زمینه همکاری مشترک دارند.

وی ادامه داد: روستاییان از همان ابتدای طرح ترغیب مردم به "ماندن در خانه" به منظور جلوگیری از شیوع کرونا با دهیاری‌ها همکاری کرده و در این زمینه پیشرو بوده‌اند.

وی گفت: در این راستا روستاییان از برگزاری مراسم ترحیم و عروسی خودداری کرده و اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومگردی روستایی نیز تعطیل شده است.

همدمی نژاد افزود: دهیاران برای مقابله با کرونا اقدام به تشکیل ستاد‌های روستایی مقابله با کرونا، نصب محلول ضدعفونی کننده دست و مایع دستشویی در ورودی واحد‌های صنفی روستایی، جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی و بکارگیری اقلام جمع آوری شده برای ضدعفونی کردن روستا، راه‌اندازی خط تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در روستا‌ها کرده‌اند.

وی پایش و کنترل تب در مبادی ورودی روستاها، توزیع بسته‌های بهداشتی بین خانوار‌های روستایی، اطلاع رسانی در زمینه عدم پذیرش مسافر در ایام نوروز، ضدعفونی و کنترل ورود و خروج خودرو‌ها در ایام نوروز، گندزدایی و ضدعفونی کردن بوستان‌های روستایی و محل‌های جمع آوری زباله، ضدعفونی کردن خیابان‌ها و کوچه‌ها و مکان‌های پرتردد را از دیگر اقدامات دهیاری‌ها به همراه روستاییان برشمرد.

هنوز میزان شیوع کرونا در روستا‌های خراسان رضوی به تفکیک اعلام نشده، اما شواهد نشان می‌دهد تعداد مبتلایان در روستا‌ها به مراتب کمتر از شهر بوده است.

هم‌اکنون افزون بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ و نیم میلیونی استان خراسان رضوی در ۲ هزار و ۵۴۰ روستای این استان سکونت دارند.

۲ هزار و ۴۳۶ روستا از مجموع ۲ هزار و ۵۴۰ روستا در خراسان رضوی دارای دهیاری است.
 
منبع؛:ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.