صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: خدمات بهداشتی درمانی مرتبط با بیماری کرونا در خراسان رضوی برای اتباع خارجی به‌طور کاملاً یکسان و بدون هیچ تفاوتی ارائه می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر محمدجعفر صادقی با اشاره به شیوع کووید ۱۹ اظهار کرد: طی شیوع این بیماری گروه‌های مختلف سنی، جنسی و ملیتی به این ویروس مبتلا شده‌اند که اتباع خارجی ساکن در استان خراسان رضوی نیز از این امر مستثنی نیستند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه خدمات غربالگری و نمونه‌گیری موارد مشکوک به کرونا کاملاً رایگان است، ابراز کرد: این خدمات برای اتباع خارجی همانند ایرانیان بدون دریافت هیچ‌وجهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمؤمنین (ع) و پایگاه فضیلت از توابع مراکز بهداشت شهرستان مشهد و پایگاه تردد مرزی کمیساریا در تایباد و اردوگاه سفید سنگ فریمان به‌صورت ثابت مشغول خدمات‌رسانی به اتباع خارجی می‌باشند، گفت: این خدمات شامل کلیه خدمات مراقبتی گروه‌های هدف، پیگیری مادران باردار، خدمات بستری و درمان‌های دارویی بوده و در حال حاضر این مراکز در خصوص غربالگری کرونا نیز فعال می‌باشند.

صادقی یادآور شد: هم‌اینک در بین بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی افراد زیادی از اتباع دیگر کشور‌ها نظیر افغانستان وجود دارند که همانند شهروندان ایرانی تحت مداوا و مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی اذعان کرد: در حوزه بهداشت ۱۹ نفر نیرو شامل پزشک، پرستار، بهیار در خصوص غربالگری اتباع خارجی دارای تابعیت کشور افغانستان مشغول همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع خارجی، در مبادی ورودی و خروجی مرزی نیز بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح غربالگری و تب‌سنجی برای این گروه در حال اجراست.

منبع: فارس
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.