بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین
سرخط خبرها

کمک بخش خصوصی برای مقابله با کرونا به ارزش ۱۵ میلیارد تومان

  • کد خبر: ۲۲۴۱۰
  • ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
کمک بخش خصوصی برای مقابله با کرونا به ارزش ۱۵ میلیارد تومان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: منابع مالی تمام لوازم و اقلام بهداشتی تامین شده توسط بخش خصوصی استان ۱۵ میلیارد تومان است که از طریق کمیته به صورت رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علی رسولیان اظهار کرد: بعد از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در استان، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته تامین، توزیع و نظارت راه اندازی و مسئولیت آن به معاونت اقتصادی استانداری واگذار شد که در تشکیل این کمیته دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان صمت، دادستانی، دادگستری، سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظارتی کمک کردند.

وی با بیان اینکه تمرکز ما برای تشکیل این کمیته بر بخش خصوصی بود بیان کرد: با توجه به اینکه در همان روز‌های ابتدایی بیشترین نیاز در حوزه مواد ضدعفونی و ماسک بود که باید به صورت سریع هم برای بیمارستان‌ها و مردم تامین می‌کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: برای افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده اقدامی که انجام دادیم این بود که با مجوز تعداد واحد‌های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده را از ۱۰ واحد به ۲۶ واحد افزایش دادیم همچنین برای تامین ماده اولیه آن که الکل بود سطح تولید دو واحد الکل سازی را از ۱۳ هزار لیتر به ۲۵ هزار لیتر رساندیم.

رسولیان با اشاره به اینکه در حوزه مواد ضدعفونی کننده در استان هیچ گونه کمبودی نداریم گفت: یک واحد الکل سازی با ظرفیت تولید ۷ هزار لیتر را راه اندازی کردیم و تا این لحظه یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر الکل از ابتدای اسفند تولید و وارد کردیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از این مقدار الکل موجود در استان ۷۰ هزار لیتر را رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم البته بسیاری از شرکت‌های خصوصی، تشکل‌ها و معین‌های اقتصاد مقاومتی به طور خودجوش برخی مکان‌ها را ضدعفونی کردند.

وی درباره میزان ماسک تولید شده توضیح داد: در استان یک واحد تولید کننده ماسک با ظرفیت ۲۵ هزار ماسک داشتیم که این تعداد را هر روز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم که از استان خارج نشد و یک واحد ۶۰ هزاری ماسک سه لایه صنعتی در استان نیز ایجاد شد که توانستیم به نوعی نیاز‌های مازاد دانشگاه را تامین کنیم.

رسولیان اضافه کرد: خوشبختانه دیروز یک واحد صنعتی ماسک سه لایه به ظرفیت ۱۰۰ هزار ایجاد شد و یک واحد ماسک N۹۵ توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان شروع به کار کرد که حدود ۱۵ هزار ماسک در استان تولید می‌کند و می‌توان گفت روزانه به طور میانگین ۲۵۰ هزار ماسک صنعتی سه لایه و N۹۵ در استان تولید می‌شود که نیاز‌های دانشگاه را تامین کرده و مازاد آن نیز در اختیار بخش خصوصی مانند مطب‌ها، درمانگاه‌ها و ادارات قرار داده شد علاوه بر این امیدواریم که با این واحد تازه تاسیس ماسک، به زودی در داروخانه‌ها و برای عموم مردم نیز توزیع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: به دلیل بالا بودن سطح نیاز به ماسک در همان روز‌های ابتدایی حدود ۲۰ هزار ماسک N۹۵ را وارد و در اختیار دانشگاه قرار دادیم همچنین ۸۰۰ هزار ماسک از هدایای کشور ترکمنستان و محموله ماسک وزارت صمت به میزان ۲۸۱ هزار عدد ماسک را نیز بین دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تقسیم کردیم.

وی افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته روزانه ۴۰۰ هزار ماسک نیز توسط تشکل‌ها، سپاه و خیرین به صورت خانگی تولید می‌شود که مجوز‌های دانشگاه علوم پزشکی برای آن‌ها گرفته شد و با قیمت گذاری انجام شده در بعضی از داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

رسولیان با بیان اینکه اکنون تمرکز بر تامین نیاز‌های ضروری بیمارستان‌ها در زمینه اکسیژن و تجهیزات درمانی است عنوان کرد:

بخش اکسیژن ساز از تهران تامین و بیمارستان‌ها با کمک بخش خصوصی تقویت شد و تا الان ۲۷ ونتیلاتور با کمک ستاد پشتیبانی مردمی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی به صورت رایگان قرار داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی منابع مالی تمام لوازم و اقلام بهداشتی تامین شده توسط بخش خصوصی استان را ۱۵ میلیارد تومان ارزیابی کرد که از طریق کمیته به صورت رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

منبع: مشهد فوری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->