صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:سال گذشته تعداد ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در استان برگزار شده است.

علی شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: در قالب طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت با مشارکت مردم، برای سال گذشته تعهد تولید ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار اصله نهال بود که این میزان با ۲۸ میلیون نهال رشد خوبی داشت.

وی ادامه داد: تعهد تولید نهال در استان برای سال جاری نیز ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار اصله است که تا کنون حدود ۱۰ میلیون نهال در این قالب تولید شده است و ادامه آن در فصل پاییز و زمستان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری ۶۰۵ پویش مردمی با حضور و مشارکت مردم برای کاشت درخت گفت: بیش از سه میلیون اصله نهال طی سال گذشته در مناطق مختلف استان با استفاده از گونه‌های سازگار و مقاوم به کم آبی کاشته شده است.

معاون منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: در مناطق مرتعی بیش از سه میلیون بذر کاری با روش کپه کاری در سطحی در حدود ۱۸ هزار هکتار با گونه‌های مقاوم مرتعی، جنگلی و بیابانی کاشته شده است.

شکاری گفت: همچنین ۱۰ هزار کیلوگرم بذر گونه‌های مختلف و سازگار منطقه جمع آوری و برای کاشت آماده شده و ۹ نهالستان غیر فعال نیز در استان فعال شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.