صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ، با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در دستورکار است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهتاب رضیئی، دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور، در جمع خبرنگاران درباره طرح «طوبی» گفت: طرح ملی طوبی به عنوان طرح جامع و مرجع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ مصوب و از سوی وزارت ارشاد به همه ادارات فرهنگ و ارشاد استان‌ها ابلاغ و در ابتدای سال جاری وارد مرحله اجرایی شد.

وی اظهار کرد: این طرح طی سه مرحله برگزار و در مرحله سوم، تربیت ۱۵۰۰ مبلغ و مبلاغات در کل کشور با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیست عفیفانه در دستورکار است.
رضیئی جامعه هدف این طرح را مدارس و دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: کنشگری این جامعه هدف ازاین‌جهت بوده که مباحث مربوط به حوزه عفاف و حجاب بین نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به فعال‌بودن اداره کل ارشاد خراسان رضوی و اینکه مشهد کنشگری فعالی در این حوزه داشته، لذا به عنوان نخستین استان، آغازگر اجرای این طرح بوده است که در روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه نگاه ما به آغاز این طرح از جوار حرم مطهر رضوی، نگاه مثبتی است.

وی گفت: حدود ۴۰۰ کنشگر حوزه طلاب، مساجد، بسیج و علاقه‌مندان به حوزه عفاف و حجاب از مشهد در این طرح شرکت کرده‌اند. در این دوره کتب‌ها و دروسی تدریس می‌شود که چکیده کتاب‌ها و مقالات مختلف در مباحث عفاف و حجاب است. این طرح جامعی به حساب می‌آید که به شناخت جوانان و نوجوانان کمک می‌کند؛ چراکه ما معتقدیم جوانان و نوجوانان ما دچار فقر هویتی و شناخت در مسئله حجاب هستند و با توجه به بحث جهاد تبیین باید بحث هویتی حجاب ایرانی و اسلامی تبیین شود، چراکه پوشش و حجاب نیز بین زنان ایران باستان بوده است.

رضیئی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح  ۴۰۰ نفر از مشهد، ۴۰۰ نفر از دو شهر بزرگ استان بوشهر و ۲۰۰ نفر از تبریز ثبت‌نام کرده‌اند که این طرح در تبریز هم‌زمان با ۱۵ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در این دوره یارانه‌ای درراستای تأمین جزوات و کتب آموزشی برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

دبیر قرارگاه پایداری خانواده و فرهنگ عامه در شورای فرهنگ عمومی کشور  گفت: پس از اولین مرحله، کنشگری میدانی و پرسش و پاسخ از آموزش‌دیدگان صورت خواهد گرفت تا حدنصاب ورود به مرحله دوم را کسب کنند. مرحله اول مسائل زیرساختی مورد هدف بوده و در مرحله دوم به‌صورت تخصصی‌تر ورود خواهد شد و مرحله سوم در کنار کنشگری مسائل میدانی، مسائل عرفانی و فلسفی‌تر بیان می‌شود.

وی بیان کرد: به‌این‌ترتیب و پس از طی سه مرحله انجام طرح، از ۴۰۰ نفر ثبت‌نام‌کننده در مشهد پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره ۱۲۰ نفر پذیرش شوند و از کل شرکت‌کنندگان در کشور تا پایان ۱۴۰۳ حدود ۱۵۰۰ فعال و مبلغات در این سه مرحله خواهیم داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.