صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد

  • کد خبر: ۲۲۷۰۵۹
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
معاون فرماندار صالح‌آباد گفت: ۱۶ سال از احداث و آب‌گیری سد «سراب» این شهرستان می‌گذرد که خوشبختانه امروز این سد به ظرفیت ۵.۶ میلیون مترمکعب، سرریز شد.

به گزارش شهرآرانیوز مرتضی یوسفی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته بارش‌های خوبی در شهرستان صالح آباد رخ داد، اما به دلیل بروز سیلاب ۱۵ واحد مسکونی در روستا‌های «رحیم آباد» و «حاجی آباد» آسیب جدی دیده و یا زیر آب رفته‌اند و وسایل زندگی مردم نیز از بین رفته است.

وی با بیان اینکه تعدادی دامداری نیز در روستا‌های «رحیم‌آباد و حاجی‌آباد» صالح‌آباد تخریب شده است، بیان کرد: در مجموع قنات‌های ۲۰ روستای شهرستان بواسطه سیلاب و بارش‌های شدید آسیب دیده است که این آسیب در روستا‌های حاجی‌آباد و رحیم‌آباد ۱۰۰ درصد است.

فرماندار صالح آباد اظهار کرد: سیلاب موجب قطع آب شرب ۲۳ روستای صالح آباد شد که از این تعداد آب شرب ۱۰ روستا برقرار شده و ۱۳ روستا نیز امروز با تانکر آبرسانی شدند.

یوسفی ادامه داد: برق روستا‌های حاجی آباد و «میخک» از دیروز قطع است و نیرو‌های شرکت برق در حال رفع عیب و رفع قطعی شبکه نیرو هستند.

شهرستان صالح آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهر‌های صالح آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند.

صالح آباد دارای ۲ سد شامل سراب و کال‌کراب است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.