صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معجزه و فواید باورنکردنی ماسک شلغم برای پوست صورت

  • کد خبر: ۲۲۷۵۷۳
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۸
مصرف منظم شلغم به علت مقادیر بالای ویتامین‌های A و C پوست را صاف، شفاف و درخشان می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از مشکلات پوستی که خیلی از افراد با آن درگیر هستند آکنه است، آکنه به طور معمول به خاطر مسدود شدن منافذ پوست و سموم ایجاد می‌شود.

مصرف شلغم باعث از بین بردن سموم پوست شده و چربی‌های اضافی پوست را پاکسازی می‌کند. اگر شلغم را به صورت منظم مصرف کنید باعث می‌شود تا علائم پیری زودرس از بین برود، شما می‌توانید برای از بین بردن چین و چروک صورت و دست از شلغم کمک بگیرید.

چرا که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و دارای ویتامین آ و سی است، این امر باعث می‌شود تا با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کرده و از آسیب‌های پوستی پیشگیری کند.

آنتی اکسیدان‌های موجود در شلغم باعث تولید کلاژن شده و افزایش الاستیک پوست را به دنبال دارد.

استفاده موضعی از شلغم و برگ‌های آن می‌تواند برای درمان ترک کف پا مفید باشد.

یک شلغم و برگ‌های آن را در آب بجوشانید تا عصاره آن به دست بیاید، هر شب قبل از رفتن به رختخواب، پا‌های خود را در این آب فرو کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس پا‌ها را خشک کنید پس از ۳ روز ترک کف پا و پاشنه پا درمان می‌شود.

ماسک شلغم راهی عالی برای افزودن رطوبت و مواد مغذی به پوست شماست. شلغم منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین‌های A و C است که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هستند؛ که می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود ظاهر چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.

منبع: همشهری

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.