صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان اکبر، از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در این مرکز درمانی، خدمات رایگان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال به افراد واجد شرایط ارائه می‌شود و تاکنون، ۲۵۵۰ بیمار در این گروه سنی از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کشت‌مندی اظهار کرد: برابر دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و درراستای اهداف و سیاست‌های جمعیتی، خدمات درمانی کودکان زیر ۷ سال رایگان ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: این خدمات شامل تشخیصی و درمانی برای تمامی فرزندان سرزمین عزیزمان که دارای بیمه پایه هستند، ارائه می‌شود و اگر کودک زیر ۷ سال ایرانی دارای بیمه پایه ایران، سلامت، تأمین اجتماعی و... باشد، شامل دریافت خدمات رایگان تشخیصی و درمانی در بیمارستان اکبر می‌شود.

مدیر بیمارستان اکبر با بیان اینکه اگر بیماری فاقد بیمه بود یا اینکه جزو اتباع باشد، شامل این دستورالعمل نمی‌شود و هزینه خدمات ارائه‌شده برابر تعرفه مصوب دریافت می‌شود، خاطرنشان کرد: این ۲گروه شامل دریافت خدمات رایگان برای اقدامات تشخیصی و درمانی کودکان زیر ۷ سال نمی‌شوند.

کشت‎‌مندی افزود: ارائه خدمات رایگان درمانی منوط به زمان خاصی در خصوص بستری فرد بیمار نیست و هر چندروزی که بیمار دوره درمان را طی کند، خدمات ارائه‌شده‌اش به شرط ایرانی‌بودن و داشتن بیمه پایه رایگان است.

وی تأکید کرد: بخشی از اقدامات درمانی مانند دندانپزشکی اطفال که با بیهوشی انجام می‌شود، به جهت آنکه شامل پوشش‌های بیمه‌ای نیست، طبق دستورالعمل ابلاغی شامل دریافت خدمات رایگان درمانی نمی‌شود.

کشت‎‌مندی بیان کرد: در خصوص اتباع دارای بیمه هم باید بگوییم که چون این افراد از یارانه سلامت ایرانیان سهمی ندارند، شامل دریافت خدمات نمی‌شوند و از این افراد هزینه خدمات ارائه‌شده برابر تعرفه مصوب دریافت می‌شود.

مدیر بیمارستان اکبر با اشاره به اینکه آمار مراجعه‌کننده سرپایی در طول ۶ روز اخیر، ۲۳۰۰ نفر بوده و به طور متوسط بیش‌از ۳۰ میلیون تومان برای این گروه از بیماران هزینه شده است، بیان کرد: همچنین در حوزه بستری هم ۲۵۰ بیمار در طی این مدت داشتیم که برای این افراد به میزان ۱۶۷ میلیون تومان هزینه شده است.

کشت‌‎مندی اضافه کرد: همچنین مجموع تعداد مراجعه‌کنندگان سرپایی و بستری بیمارستان اکبر در طی این مدت، ۲۵۵۰ نفر بوده و مبلغ کل هزینه‌شده برای این افراد معادل ۱۷۰ میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: از مجموع مراجعات ۶ روز اخیر به بیمارستان اکبر در گروه سنی زیر ۷ سال، ۹۰ درصد آن‌ها از خدمات سرپایی و بقیه از خدمات بستری این مرکز درمانی بهره‌مند شدند.

مدیر بیمارستان اکبر گفت: با توجه به رایگان‌شدن خدمات سرپایی و بستری در افراد واجد شرایط گروه سنی زیر ۷ سال، میزان مراجعات قطعاً بیشتر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود ماهانه حدود یک میلیارد تومان بابت این موضوع در هر دو حوزه و برای بیش از ۱۰ هزار بیمار سرپایی و بستری در این گروه سنی هزینه شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.