صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشان ملی فردوسی به حماسه‌گران منتخب اهدا شد + عکس

  • کد خبر: ۲۲۷۹۷۸
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷
در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، نشان ملی فردوسی به برگزیدگان عرصه‌های «حماسه‌سازی»، «حماسه‌پژوهی» و «حماسه‌سرایی» اعطا و به‌ترتیب از سردار امیرعلی حاجی‌زاده، دکتر جعفر یاحقی و مریم قربان‌زاده تجلیل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی عصر امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سعدخان (رئیس موسسه فرهنگی اکو)، محمود شالویی (رئیس انجمن مفاخر فرهنگی ایران) و جمعی از مسئولان ملی، مدیران شهری، سفرای کشور‌های فارسی‌زبان و اقشار مختلف مردم مشهد در آرامگاه فردوسی برگزار شد.

در انتهای این مراسم، نشان‌های ملی فردوسی در عرصه‌های «حماسه‌سازی»، «حماسه‌پژوهی» و «حماسه‌سرایی» به برگزیدگان اعطا شد.

در عرصه حماسه‌سازی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده به پاس اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق نخستین نشان جهانی فردوسی را دریافت کرد و این جایزه به نیابت از سردار حاجی‌زاده به فرزند شهید برونسی اعطا شد.

در عرصه حماسه‌پژوهی، پروفسور محمدجعفر یاحقی به پاس سال‌ها تحصیل و تعلیم زبان و ادب فارسی، دومین نشان جهانی فردوسی را دریافت کرد و این جایزه به نیابت از دکتر یاحقی به خدیجه بوذرجمهری (همسر وی) اعطا شد.

در عرصه حماسه‌سرایی، مریم قربانزاده به پاس نگارش چندین کتاب در عرصه حماسه و ادبیات حماسی و از جمله تألیف کتاب «خاتون و قوماندان»، سومین نشان جهانی فردوسی را دریافت کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.