صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر دفاع پاکستان با مخاطب قراردادن آمریکا اعلام کرد به نگرانی‌های این کشور در رابطه با تقویت همکاری‌های تهران و اسلام آباد اهمیتی نمی‌دهد.

به گزارش شهرآرانیور؛ «خواجه محمد آصف» در گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد که مواضع آمریکایی‌ها در برابر همکاری‌های پاکستان و ایران غیردوستانه است.

وی افزود که امریکا در مسیر پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان سنگ اندازی می‌کند که این رفتار غیردوستانه و به دور از انتظار اسلام آباد است.

این مقام پاکستانی در همین راستا مطرح کرد که آیا مخالفت با خط لوله گاز ایران بیانگر دوستانه بودن روابط آمریکا با پاکستان است؟

گفتنی است که در پی سفر اخیر ابراهیم رئیسی به دعوت رئیس جمهور پاکستان دو کشور متعهد به همکاری همه جانبه در مسائل مختلف ازجمله پروژه‌های اقتصادی شدند. تجارت دو کشور تا سقف ده میلیارد دلار، اجرایی شدن پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان و امضای هشت توافقنامه و سند همکاری بین دو کشور از دستاورد‌های این سفر بود.

در بخش دیگری از این مصاحبه، وزیر دفاع پاکستان ضمن انتقاد به رویکرد آمریکا به روابط اسلام آباد و تهران، افزود که کشورش نسبت به نگرانی‌های واشنگتن در راستای تقویت همکاری ایران و پاکستان اهمیتی قائل نیست.

او گفت که اگر کسی به خاطر سفر ابراهیم رئیسی دچار دردی شده ما برای آن درمانی نداریم.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که آمریکا به علت نگرانی از روابط ایران و پاکستان در جریان سفر رئیسی به اسلام آباد و انعقاد قرارداد‌های مختلف مطرح کرد که ما به هرکسی که به معامله تجاری با ایران فکر کند، توصیه می‌کنیم که از خطر بالقوه تحریم‌ها آگاه باشد.

این انتقادات درحالی از سوی خواجه آصف مطرح شد که او به رویکرد آمریکا در قبال مسئله فلسطین نیز نارضایتی خود را نشان داد. به طوری که افزود آیا وضعیت فلسطینیان و جنگ علیه مسلمانان غزه بیانگر دوستانه بودن روابط آمریکایی هاست؟

اما نگرانی آمریکایی‌ها از تقویت همکاری دو جانبه ایران و پاکستان درحالی مطرح شده که این کشور به همکاری هند و ایران در بندرچابهار واکنش نشان داده و تهدید به تحریم کرده است.

منبع: ایراف

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.